19 دی: سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در نیمه نخست امسال خبر داد.
«محمد شکیبی‌نسب» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه موضوع راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در اواخر سال ۱۴۰۱ کلید زده شد، اظهار داشت: هماهنگی های لازم توسط مسوولان استانی و بخش خصوصی اعم از اتاق بازرگانی مدنظر قرار گرفت و توافق‌نامه با سرمایه‌گذار ایرانی به امضا رسید تا با تخفیفات خوب، شاهد صادرات کانتینر از بندر بوشهر به بندر جبل‌علی و نیز واردات کانتینر از بندر جبل‌علی به بندر بوشهر باشیم.
وی ادامه داد: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نیمه نخست سال جاری، خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی راه اندازی و فعالیت‌ها در این زمینه آغاز شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده صادرات از بندر بوشهر شامل آبزیان، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی از تولیدکنندگان داخلی، میوه و تره بار است، عنوان کرد: راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت انتقال بار می‌شود و شاهد صادرات و واردات کالاهایی خواهیم بود که مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مجوز لازم را دارد.
شکیبی‌نسب اضافه‌کرد: با مشارکت خط کانتینری و ترمینال اپراتور به صورت مشترک، شاهد ارائه تخفیفات هستیم تا فرایند جذب سرمایه‌گذار در حوزه واردات و صادرات تسهیل شود.
وی با تاکید بر اینکه به‌طور حتم راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی اتفاقی ارزشمند است، خاطرنشان‌کرد: بُعد مسافت حدود ۲۵۰ مایل دریایی است و با راه‌اندازی خط کانتینری مذکور، سرعت انتقال کالا افزایش می‌یابد و رونق بندری در بوشهر را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد انتقال کالا از جبل‌علی به بندر شهیدرجایی و ترانشیپ کالا به بندر بوشهر هستیم، گفت: هم اکنون کالا در بندر شهیدرجایی تخلیه می‌شود و هزینه‌های نگهداری و انبارداری را به دنبال دارد و پس از آن مجدد بارگیری شده و به بندر بوشهر منتقل می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: با راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی، کالا مستقیم به بوشهر می‌رود و تخلیه می‌شود و به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن جابه‌جایی انجام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :