۱۹ دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت باید برنامه‌هایی را به صورت کوتاه مدت نیز دنبال کند تا وضعیت معیشت مردم با سرعت بیشتری بهبود یابد و نتیجه آن در سفره مردم محسوس باشد.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس دفتر رئیس جمهور و مشاور رییس جمهور در امور روحانیت با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس جامعه مدرسین در این دیدار بر تقویت اطلاع رسانی نسبت به اقدامات دولت تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: نسبت به اقدامات انجام شده توسط دولت، جا دارد، در مرحله اول، اطلاع رسانی از ناحیه خود دولت، به منظور مقابله با دشمنان و دفاع و پشتیبانی از نظام و دست آوردهای انقلاب اسلامی، افزایش پیدا کند.
وی افزود: بین اقدامات دولت و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته فاصله زیادی است و گاهی اوقات این اقدامات تحت الشعاع اقدامات تخریبی دشمنان قرار می‌گیرد، به صورتی که گویی از اساس اقدامی از سوی دولت صورت نپذیرفته است؛ بنابراین بخش اطلاع رسانی دولت باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها از جمله صدا و سیما و فضای مجازی، استفاده کند.
امام جمعه قم با اشاره به انتخابات‌های پیش رو گفت: با توجه به این که دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، باید تمامی تلاش‌ها و اقدامات لازم برای مشارکت حداکثری مردم در کنار شاخصه های رقابت، سلامت و امنیت که مورد تأکید رهبر انقلاب است، فراهم شود.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات دولت در خصوص افزایش ارتباط و تعامل با دیگر کشورها تقدیر کرد و اظهار داشت: امیدواریم این ارتباطات، به ویژه با کشورهای همسایه، در معیشت مردم و مسائل مختلف کشور تأثیرگذار باشند؛ اگر چه صرف ارتباط با سایر کشورها در فضای روانی مثبت جامعه تأثیر گذار است.


وی با اشاره به اقدامات مبنایی و اساسی دولت در مهار تورم اظهار داشت: اگر چه فراهم کردن زیرساخت‌های اساسی برای کشور لازم است و کارهای مبنایی نتایج ماندگاری دارند؛ اما از آن جایی که نتیجه آن، زمان‌بر است لذا دولت باید برنامه‌هایی را به صورت کوتاه مدت نیز دنبال کند تا وضعیت معیشت مردم با سرعت بیشتری بهبود یابد و نتیجه آن در سفره مردم محسوس باشد.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تکمیل کابینه دولت تأکید و خاطرنشان کرد: کابینه دولت باید هر چه سریع‌تر ترمیم شود و تغییرات مناسب نیز در صورت لزوم ایجاد شود تا مردم همراهی کامل و همه جانبه کارگزاران دولت با شخص رئیس جمهور، در پیگیری هرچه بیشتر کارها راشاهد باشند.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت، سلام ریاست جمهوری را به آیت الله حسینی بوشهری ابلاغ کرد و در ادامه دکتر غلامحسین اسماعیلی نیز گزارشی از اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف را ارائه داد و بر اهتمام دولت در حل مشکلات مردم به صورت مبنایی و متوازن تأکید نمود.
وی با اشاره به شرایط ویژه دولت در ابتدای راه گفت: دولت را در شرایطی تحویل گرفتیم که ویروس کرونا از یک سو به بحران جهانی تبدیل شده بود و از سوی دیگر شاهد تورم بالا، کسری بودجه و میزان پایین ذخایر کالاهای اساسی بودیم.
حذف ارز ترجیحی، افزایش یارانه‌ها از ۴۵ هزار تومان به۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان، کالابرگ الکترونیک، افزایش سه برابری قیمت خرید تضمینی گندم، سرمایه گذاری در طرح‌های کلان آب، برق، گاز و پتروشیمی و تقویت و گسترش ارتباطات بین المللی، از جمله مباحثی بود که در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورد بحث قرار گرفت.
  • نویسنده :
  • منبع :