19 دی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سختی‌های اقتصادی حق مردم ما نیست. در برنامه پنج ساله هفتم به کمک دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در این مدار و با نگاه مسئله محوری به سمت ثبات اقتصادی پیش برویم.
محمدباقر قالیباف در آیین گرامیداشت شهدای بخش رامند که عصر سه شنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - در مسجد جامع دانسفهان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین از جهت فرهنگ، تمدن و مشاهیر همیشه درخشیده و در جمع این مردم بودن توفیق بزرگی برای ما است.
وی بیان کرد: مهم است که در مجالس شهدا از فرهنگ جهاد و شهادت یاد کنیم که پایه و اساس موفقیت‌های ماست و موجب تداوم انقلاب اسلامی شده است. یکی از نکات مهم این است که وقتی یاد شهدا اجری همتای شهادت دارد یعنی اثر فرهنگی عمیقی برای ما و جوانانمان خواهد داشت و یاد شهدا برای ما انگیزه‌ای است تا در راه اهداف مقدس شهدا با مبانی اسلام و تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) گام برداریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقطه مقابل یاد شهدا غفلت است و زمانی که به چنین موضوع مهمی بی‌توجهی شود، اهداف شهدا فراموش خواهد شد و در نتیجه جهت‌گیری‌ها هم به فراموشی سپرده می‌شود و همین امر موجب سستی در کارها خواهد شد؛ بنابراین شناخت فرهنگ شهادت برای ساختن ایران قوی لازم و ضروری است.
وی بیان کرد: فرهنگ دفاع تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود و استقامت در این فرهنگ مهم است و نشان می‌دهد مردم ما کسانی هستند که در راه مکتب خوش درخشیده‌ و در راه رشادت ایستادگی کرده‌اند و ما باید این موضوع را دائم برای خودمان یادآوری و به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن ناکام بماند.
قالیباف با اشاره به اینکه نباید آموخته‌های خود از دفاع مقدس و ثمره خون شهدا را فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم و موفقیت آن‌ها تکرار فرهنگ دفاع مقدس بود که موفقیت جهانی را خلق کرد.
وی افزود: تجربه ما در دوران دفاع این بود که رزمندگان عنصر ایمان حقیقی را با همه وجود درک و باور کردند؛ در آن دوران توانایی‌های یک ملت و توان جوانان جامعه به رخ جهانیان کشیده شد و رزمندگان تا آخرین نفس منسجم و مسئولانه در این مسیر حرکت کردند و دشمنان ما و قدرت‌های مسلط آن روز با انباشت تجربه در برابر چنین ملتی که مبتنی بر سنت الهی گام برمی‌داشتند، ناکام ماندند.
قالیباف یادآور شد: ما مدیریت جهادی را به عنوان یک الگوی تربیتی درست در جبهه آموختیم و عمل انقلابی را در یکایک مردم دیدیم و اگر امروز در دفاع از امنیت کشور موفق هستیم این موفقیت حاصل دفاع مقدس است، موفقیت سردار سلیمانی هم برآمده از فرهنگ دفاع مقدس بود.
وی تصریح کرد: امروز باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا در عرصه‌های دفاع به موفقیت‌های بزرگ دست یافتیم ولی در جنگ اقتصادی و در جنگ ترکیبی منفعل هستیم و این موضوع نقطه آسیب ما شده است و دشمن دقیقاً از این نقطه ضعف بر ملت ما و نظام ما و بر انقلاب اسلامی فشار می‌آورد و می‌خواهد انتقام گذشته را از ما بگیرد؛ باید به فکر باشیم که چه باید کرد و چه مسیری را باید طی نمود.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه ما امروز از مسیر مبتنی بر سنت‌های الهی و فرهنگ استقامت و حرکت مردمی فاصله گرفته‌ایم، در حالی‌که در دوران دفاع مقدس امکانات حداقلی داشتیم ولی خداباوری، عدالت و ایمان حاکم بود؛ امروز در صنعت و اقتصاد مشکل داریم چون از فرهنگ دوران دفاع مقدس دور شدیم و مسیر را درست نمی‌رویم.
وی افزود: امروز این مردم و جوانان هستند که باید به اقتصاد وارد شوند و با خلاقیت سررشته امور را به دست بگیرند، باید امکانات در اختیار آن‌ها قرار بگیرد این مبانی انقلاب اسلامی است.
این مسئول گفت: برنامه ۵ ساله هفتم را باید به گونه‌ای تنظیم کنیم که با نگاه مسئله محوری به سمت ثبات پیش برود، با اطمینان می‌گویم که با چنین برنامه‌ای می‌توانیم مردم را از این سختی که دارند نجات دهیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید در موضوعیت باشند، برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید همچون دفاع مقدس، از ظرفیت مردم با جهت‌گیری از فرهنگ شهدا استفاده کنیم تا در یک برنامه پنج ساله به ثبات اقتصادی برسیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم باید به اقتصاد و صنایع دفاعی ورود پیدا کنند و کارآفرین شوند و زیرساخت‌ها در اختیار جوانان کارآفرین قرار گیرد.
قالیباف در پایان گفت: سختی‌های اقتصادی حق مردم ما نیست. در برنامه پنج ساله هفتم به کمک دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در این مدار و با نگاه مسئله محوری به سمت ثبات اقتصادی پیش برویم.

  • نویسنده :
  • منبع :