19 دی: رییس اداره دوم سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان افغانستان گفت: طالبان خود را متعهد به معاهده هیرمند می‌داند و کمیساران (نمایندگان) در حال پیشبرد این مساله با وجود خشکسالی‌های متعدد هستند تا موجب تنش در این حوزه آبی نشوند.
فیضان الله ناصری روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی افغانستان و چشم‌اندازهای آینده در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: روابط طالبان و ایران در تمامی عرصه‌ها به خوبی دنبال می‌شود و به همین دلیل خواستار توسعه آن هستیم.
وی ادامه داد: افغانستان تلاش‌ دارد تا زمینه پیشرفت و رفاه را در تمام کشور فراهم کند و بر اساس این رویکرد دستاوردهای بسیاری هم به دست آورده که از مهترین آنها، ایجاد امنیت در تمام جغرافیای تحت کنترل این حکومت است.
رییس اداره دوم سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان افغانستان گفت: اکنون و پس از چهار دهه امنیت در این کشور تامین شده است و نمایندگی‌های سیاسی برخی کشورها از جمله ایران در افغانستان به فعالیت پرداخته اند.
ناصری با اشاره به روابط اقتصادی ایران و افغانستان افزود: اکنون سطح روابط اقتصادی بین دو کشور به بیش از یک و نیم میلیارد دلار رسیده است.
وی گفت: ثبات "افغانی" (واحد پول کشور افغانستان )از دستاوردهای طالبان است.
وی افزود: از سوی دیگر برای حل مشکل بزرگ مواد مخدر که یک چالش عمده‌ به شمار می‌رفت رهبر طالبان فرمان منع کشت و قاچاق مواد مخدر صادر کرد که این مهم سبب شد تا کشت خشخاش در افغانستان به صفر برسد.
او افزود: توسعه روابط با کشورهای همسایه، منطقه و جهان را خواستار هستیم و بر همین اساس از آنها می‌خواهیم تا در حل مشکلات افغانستان همکاری کنند زیرا ثبات افغانستان بر این کشورها اثرگذار خواهد بود .

  • نویسنده :
  • منبع :