19 دی: رییس‌جمهور گفت: به حاکمان افغانستان اخطار می‌دهم، حقابه مردم سیستان و بلوچستان را به فوریت بدهند.

سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور که به منظور انجام سفری یک روزه به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، پس از بازدید از پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران و کشت و صنعت مکران کنارک و جاذبه گردشگری دماغه راشدی در سخنانی افزود: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود و این مسأله چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود. 

وی خاطرنشان کرد: حرف من را جدی بگیرید تا بعداً گلایه نکنید. 

وی با بیان این‌که «حق‌آبه هیرمند حق مردم سیستان و بلوچستان است» تاکید کرد: دولت مصمم است حق مردم کشور را هرجا باشد بگیرد.

در جریان سفر یک روزه رئیسی به استان سیستان و بلوچستان، عملیات لوله‌گذاری انتقال آب دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با دستور رییس‌جمهور و یا نام مبارک امام رضا علیه‌السلام آغاز شد. 

بنابر اعلام مسئولان و مجریان، برای اجرای این طرح‌ها حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خواهد شد که آب خلیج فارس و دریای عمان را به استان‌های تعیین شده، منتقل می‌کند. 

همچنین با دستور رئیس جمهور عملیات آبگیری و بهره‌برداری از سد مخزنی کهیر شهرستان کنارک به منظور تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت محدوده بخش کهیر سواحل مَکُران پس از گذشت ۱۳ سال آغاز شد. 

رئیس جمهور همچنین از طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستای استان سیستان و بلوچستان به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس بهره‌برداری کرد.


  • نویسنده :
  • منبع :