19 دی: نخست‌وزیر پاکستان از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به کشورش دعوت کرد.

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در آئین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان گفت: توافق‌های اولیه برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی بین دو کشور انجام شده‌است. 

وی با بیان این‌که« همکاری‌هایی که امروز افتتاح شدند یک باب جدید میان دو کشور هستند»، گفت: شکی نداریم که ایران و پاکستان برادر هستند و روابط آنها فراتر از روابط دو همسایه، روابطی خویشاوندی است. 

نخست وزیر پاکستان راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی میان دو کشور را آغاز دوره‌ای جدید از تلاش‌ها برای پیشرفت منطقه دانست و افزود: همچنین افتتاح پست و خط انتقال برق نیز بسیار مایه خرسندی است و ضمن تشکر از وزیر نیرو و دست‌اندرکاران ایرانی اجرای این پروژه مشخصا از برادرم آیت‌الله رئیسی قدردانی می‌کنم که شخصا پیگیر رفع تعویق اجرای این پروژه بودند، هر چند که این تعویق از طرف پاکستان بود. 

وی با بیان این‌که «دو کشور ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری‌های فیمابین دارند»، اظهار داشت: در گفتگوهایی که با رئیس جمهور ایران داشتیم مذاکراتی درباره رفع موانع گسترش همکاری‌ها شد و با سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان در آینده نزدیک امیدوارم زمینه‌های توسعه این تعاملات هر چه سریع‌تر فراهم شود. 

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر این‌که «در این روز تاریخی باید بنای جدید برای توسعه روابط دو کشور پی‌ریزی کنیم»، تصریح کرد: ارتقای امنیت مرزها نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارد و همه تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت. 

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهور و تعدادی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی با پاکستان، مرز دو کشور را مرز دوستی، برادری و پیشرفت دانست و با اشاره به اهمیت تامین امنیت مناطق مرزی دو کشور، بر عزم دولت پاکستان برای ریشه‌کنی ناامنی در این منطقه تاکید کرد. 

شهباز شریف همچنین با دعوت از رئیس جمهور ایران برای سفر به پاکستان گفت: مردم پاکستان مشتاقانه منتظر دیدار با شما هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :