یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «لزوم رسیدگی به وضعیت نان» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

وضعیت نان در کشور موجی از نارضایتی ایجاد کرده است. دیروز امام جمعه اردبیل آیت الله عاملی با انتقاد از صف‌های طولانی نان گفت: در هیچ نقطه دنیا نان مثل ایران ارزان نیست هیچ دولتی در دنیا مثل دولت ایران برای نان سوبسید پرداخت نمی‌کند، اما همین احسان بزرگ و بی‌نظیر در اثر سوء مدیریت وزارتخانه مربوطه، به تنقیص بزرگ برای دولت تبدیل و صف‌های نانوایی به محل انتقاد از دولت تبدیل شده است. ما از آقای رئیس جمهور می‌خواهیم به جای استماع گزارش از مدیران ستادی یا مدیران خاطی گزارش را از کسانی که در خط مقدم معضل قرار دارند یعنی از استانداران اخذ نماید و در اسرع وقت نان ارزان را بدون هیچ دردسری به دست ملت بزرگ برساند؛ اما این ثروت ملی و احسان بزرگ نباید در اثر سوء تدبیر دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی را بر باد دهد و وثوق ملی را از بین ببرد.
در همین ارتباط محمد سلیمانی رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی با تأیید خبر کاهش سهمیه آرد نانوایان، گفت: سهمیه آرد نانوایان هر ۱۰ روز یک‌بار کمتر می‌شود و دغدغه‌ای دیگر به دغدغه‌های نانوایان اضافه شده است؛ بنا به گزارش‌های رسیده به اتحادیه ۵۰ تا ۶۰ درصد سهمیه آرد نانوایان در تهران کاهش پیدا کرده است. بنده برای رسیدگی به این موضوع به فرمانداری مراجعه کردم اما متأسفانه هیچ نهادی خود را ملزم به پاسخگویی به نانوایان نمی‌داند
رئیس دستگاه قضا پنج‌شنبه در جلسه با دادستان‌های کشور بابیان اینکه مشکل اصلی کشور، مسئله اقتصادی است، گفت: چنانچه مشکلات اقتصادی مرتفع نشود به تبع آن، مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و امنیتی ایجاد می‌گردد و به دنبال این امر، بر حجم پرونده‌های قضایی نیز افزوده می‌شود.
وی با اشاره به سازوکارهایی که برای غلبه بر مسائل و مشکلات اقتصادی ایجاد شده، مشخصاً به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اشاره کرد و گفت: متأسفانه شورای مزبور با توجه به اختیارات و ظرفیت‌هایی که داشت، نتوانست به نحو مطلوبی عمل کند.

  • نویسنده :
  • منبع :