19 دی: سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن بیش از ۷۰۰ تن در جریان درگیری های مسلحانه در سودان طی یک ماه گذشته و زخمی شدن بیش از پنج هزار تن دیگر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تاکنون دست کم ۷۰۵ تن در درگیری‌های سودان میان نیروهای ارتش این کشور و شبه نظامیان پشتیبانی سریع کشته شده اند.

بر اساس این گزارش، تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ تن دیگر در جریان درگیری‌های مسلحانه مذکور طی یک ماه گذشته در سودان مجروح شده اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که این آمار، تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در سودان تا تاریخ ۱۶ می را نشان می‌دهد و امکان افزایش آمار اعلام شده، وجود دارد.

سازمان مذکور تاکید کرد که دست کم ۳۴ حمله علیه نهادهای پزشکی و مراکز درمانی داخل سودان رخ داده است.

درگیری‌های مسلحانه میان ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان از یک سو و شبه نظامیان پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان دقلو از سوی دیگر از نیمه آوریل گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در سودان تاکنون از دستیابی به چند توافق آتش بس میان خود خبر داده اند اما این توافقات بعد از گذشت چند ساعت در سودان نقض شده و حملات از سرگرفته می‌شود.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان روز جمعه بعد از پایان نشست سران کشورهای عربی در جده اعلام کرد که ریاض از همه طرف‌ها در سودان می‌خواهد نسبت به این بحران مسئولیت‌پذیری نشان دهند و مذاکرات را آغاز کنند.

بن فرحان تاکید کرد که مذاکرات صلح سودان همچنان در جده ادامه دارد، با این حال هنوز برای دستیابی به راه حل زود است.

وزیر خارجه عربستان یادآور شد که تلاش در مذاکرات جده بر این است تا پایان درگیری در سودان به گونه‌ای تضمین شود که امنیت غیرنظامیان حفظ شود.

  • نویسنده :
  • منبع :