19 دی: برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده روز جمعه به اتفاق همتایان دریایی انگلیسی و فرانسوی خود با ناو موشک‌انداز یو اس اس پل همیلتون (DDG ۶۰) از تنگه هرمز عبور کردند.
به گزارش تارنمای خبری آمریکایی ناوی، روابط عمومی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در پی تصمیم این کشور برای افزایش گشت‌زنی کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های خود در خلیج فارس و تنگه هرمز از خدمه ناو یو اس اس پل همیلتون بازدید کرد.
معاون دریاسالار امانوئل اسلارز فرمانده ستاد مشترک نیروهای فرانسوی مستقر در اقیانوس هند و کمودور فیلیپ دنیس فرمانده بخش دریایی انگلیس نیز در این بازدید همراه کوپر بودند.
فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه در این بازدید با فرمانده ناو یو اس اس پل همیلتون ملاقات، عملیات گشت زنی را مشاهده و از تلاش‌های خدمه این ناو موشک‌انداز تشکر کردند.
کوپر گفت: در حالی که ارتش آمریکا قصد دارد گشت‌زنی‌های مشترک خود با متحدان و شرکای منطقه‌ای‌اش را در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش دهد، فرماندهی و خدمه ناو یو اس اس پل همیلتون وظیفه قابل توجهی بر عهده دارند.
به نوشته تارنمای خبری ناوی، ناو موشک‌انداز یو اس اس پل همیلتون پس از خروج از شهر سن دیگو در ژانویه سال جاری میلادی، ماموریت خود را از ماه فوریه در خاورمیانه آغاز کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :