19 دی: روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای، خبر بستن قرارداد با هیئت افغانستانی توسط انسیه خزعلی را تکذیب کرد.

اخیرا انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری دیداری با مسئولان حوزه بهداشت کشور افغانستان در ایران داشت.
علیرغم آنکه بنا بر اعلام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دیدار یاد شده فقط به دلیل اهمیت ویژه مساله آموزش و بهداشت بانوان افغانستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه، از سوی این معاونت ترتیب داده شده بود، اما شائبه‌هایی پیرامون این دیدار شکل گرفت.
روز جمعه نیز متن مصاحبه‌ای از انسیه خزعلی با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص جزئیات دیدارش با آن هیات افغانستانی منتشر شد که وی در آن گفته بود "در بحث بهداشت قرارداد بسته شده است که تعدادی از خانم‌ها برای آموزش بیایند."
این نقل قول باعث ایجاد شائبه‌هایی در خصوص قرارداد بستن انسیه خزعلی با هیات افغانستانی برای آموزش زنان افغانستانی شد اما روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای قرارداد بستن این معاونت با هیات افغانستانی را تکذیب کرد.
بر اساس اطلاعیه‌ای که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منتشر کرده است؛ انسیه خزعلی فقط با هیئت افغانستانی در خصوص باز شدن فضا برای آموزش بانوان این کشور دیدار و گفتگو داشته و قراردادی بسته نشده است.
در این اطلاعیه آمده است: به تازگی خبری در برخی رسانه‌ها از قول دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تیتر "خزعلی با طالبان قرارداد بست" منتشر شده که دروغ است. این درحالی است که معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده فقط با هیئت افغانستانی در خصوص باز شدن فضا برای آموزش بانوان این کشور دیدار و گفتگو داشته و قراردادی با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بسته نشده است.
بنا بر آنچه در این اطلاعیه درج شده، قرار است وزارت بهداشت ایران تعدادی از بانوان کشور افغانستان را تحت پوشش آموزش قرار دهد.
همچنین در این اطلاعیه عنوان شده است: هیئتی از وزارت بهداشت افغانستان در قالب نشست بین المللی گروه پنج با موضوع بهداشت و درمان در تهران حضور داشتند که در حاشیه این دیدار، گفتگویی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان و نیازمندی‌های آموزشی بانوان افغانستانی مطرح شد ولیکن قرارداد یا تفاهم‌نامه‌ای با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده منعقد نشد. با عنایت به دستاوردهای جهانی بانوان ایرانی در حوزه بهداشت و درمان، کسب مدارج بالای علمی و موفقیت‌های چشمگیر، تعامل با کشورها جهت ارتقای حوزه سلامت و درمان بانوان کشورهای همسایه، امری طبیعی و البته ضروری بوده که نشانگر قدرت و توانمندی بانوان متخصص ما در آموزش‌های بین منطقه‌ای است.
بر اساس این اطلاعیه، نشست گروه پنج متشکل از کشورهای ایران، عراق، پاکستان، تاجیکستان و نماینده سازمان بهداشت جهانی است که آخرین جلسه آن در 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور سفرا و نمایندگان وزارت بهداشت اعضا در زمینه همکاری‌های نظام سلامت برگزار شد.
در پایان این اطلاعیه نیز آمده است: حق پیگیری قانونی دروغ پردازی‌های رسانه‌ای برای معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده محفوظ است.

  • نویسنده :
  • منبع :