19 دی: وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهایی درباره توافق ایران و عربستان برای عادی‌سازی روابط گفت که هدف ریاض از این کار تنها ارسال پیام به واشنگتن بوده است.
به گزارش شفق نیوز، الی کوهن، وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی درباره عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با صهیونیست‌ها نسبت به برقراری روابط تل‌آویو با عربستان سعودی ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که در اینجا مسئله اما و اگر نیست، بلکه چه زمانی است.
وی در ادامه عادی‌سازی روابط با ریاض را اولویت سیاست خارجی رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد که منافع مشترکی میان عربستان سعودی و اسرائیل وجود دارد.
کوهن همچنین با اشاره به اینکه ایران همچنان دشمن عربستان سعودی است، مدعی شد که هدف ریاض از اعلام توافق عادی سازی روابط با تهران ارسال پیام به واشنگتن مبنی بر تمایل آنها برای مشارکت بیشتر است.
به گزارش ایسنا، ایران و عربستان سعودی پس از چند دوره مذاکره سرانجام در اسفندماه سال گذشته طی سفر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به چین توافقی میان تهران و ریاض با میانجی‌گری پکن برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور حاصل شد که واکنش‌های زیادی را در جهان در پی داشت.
توافق ایران و عربستان با استقبال گسترده کشورهای زیادی در سراسر جهان و در میان اعراب روبرو شد و برخی آن را یک دستاورد دیپلماتیک و تاریخی توصیف کردند.
اما این اولین باری نیست که مقامات صهیونیستی نسبت به این توافق ابراز ناخرسندی می‌کنند و تلاش دارند آن را کم اهمیت جلوه دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :