19 دی: مراسم امضای تفاهمنامه همکاری حقوقی و قضایی بین وزارت دادگستری ایران و طرف ویتنامی در بخش استرداد مجرمان و انتقال محکومین برگزار شد.
امین حسین رحیمی وزیر دادگستری روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با کشور ویتنام گفت: امروز ۲ تفاهم نامه با کشور ویتنام در بخش استرداد مجرمان و انتقال محکومین امضا شد.
وی ادامه داد: فردی که مرتکب جرمی شده باشد نمی‌تواند از مجازات فرار کند به همین منظور پایه و اساس انتقال محکومین یک اقدام بشر دوستانه است چرا که خانواده آن مجرم گناهی مرتکب نشده و زمانی که مجرم در کشور دیگری مجازات شود منجر به اذیت خانواده های بی گناه مجرمین می شود از همین رو با انتقال محکومان به دنبال این هستیم که مجرم دوران محکومیتش را در کشور خود سپری کند تا خانواده آن ها در آسایش باشند.
وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این دولت تلاش داریم تفاهمنامه‌ های انتقال محکومان را با کشورهای بیشتری امضا کنیم و این اقدام نیز برای حمایت از اتباع ایرانی زندانی در دیگر کشورها است که امضای این موافقت نامه ها منجر به توسعه ارتباط ۲ کشور ایران و ویتنام خواهد شد و برای ملت های ۲ کشور مفید خواهد بود.
در ادامه این مراسم وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز گفت: بسیار خوشحالم که از کشور زیبای ایران دیدن می‌کنم و این دیدار نیز در آستانه ۵۰ سالگی روابط ۲ کشور انجام شد.
ژنرال تولم افزود: به منظور ارتقای روابط امضای ۲ سند انتقال محکومان و استرداد مجرمان منعقد شد که منجر به افزایش همکاری دو کشور در زمینه حقوق بشر می‌شود و دو کشور می‌توانند همکاری حقوقی خود را ارتقا دهند که امیدواریم با امضای این دو سند فصل نوینی در همکاری دو کشور رقم بخورد.
وی گفت: همچنین به زودی سند معاضدت قضایی هم بین دو کشور امضا می‌شود که هدف از امضای آن افزایش نظم عمومی و ثبات در دو کشور است.

  • نویسنده :
  • منبع :