19 دی: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیسی در نامه ای به رئیس مجلس، رضا مراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.
سیدمحمد حسینی با اعلام خبر انتخاب صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار  کرد: رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، رضامراد صحرایی را برای تصدی وزارت‌ آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.
وی افزود: سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار دکتر رضا مراد صحرایی، پیوست نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس است.
حسینی با اشاره به فهرست برنامه ها و اقدامات اولویت‌دار صحرایی بیان کرد: این برنامه‌ها شامل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول اساسی و کار جذب تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، آرام سازی نظامات و ساز و کارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام سازی و بهینه سازی نظام تامین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی های تربیتی خانواده ها از مهمترین برنامه های دکتر صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که طبق آیین نامه داخلی مجلس، پس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات و دیگر کمیسیون‌ها در هفته آینده جلسه رای اعتماد به دکتر صحرایی در صحن علنی برگزار شود و با رأی نمایندگان مدیریت وزارت مهم آموزش و پرورش از حالت سرپرستی خارج شود.

  • نویسنده :
  • منبع :