19 دی: پیکر شهدای حمله تروریستی به برجک مرزبانی «مزه سر» در سراوان با حضور جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و مردم استان سیستان و بلوچستان در زاهدان تشییع شد.‌
پیکر مطهر پنج شهید حادثه تروریستی سراوان با حضور پرشور و کم‌نظیر اقشار مختلف مردم و مسئولان استان سیستان و بلوچستان در زاهدان تشییع شد.
سردار رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور، سردار گودرزی فرمانده مرزبانی و مسئولان نظامی و انتظامی در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای مظلوم مرزبانی حادثه تروریستی هنگ مرزی سراوان حضور دارند.
فرمانده مرزبانی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تروریست‌ها با استفاده از خاک پاکستان به برجک مرزبانی مزه‌سر حمله کردند. صبر ما تا حدودی است؛ کشورهای همسایه باید مراقب خاک خود باشند.
سردار گودرزی تصریح کرد: به کشورهای همسایه تذکر می‌دهیم حُسن همجواری را رعایت کنند. ما صبرمان تا حدودی است و نباید اجازه دهند از داخل کشورشان موضوعات ضدامنیتی انجام شود.
سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور در این مراسم اظهار داشت: حادثه تروریستی سراوان و شهادت 5 تن از مرزبانان استان سیستان و بلوچستان بی پاسخ نخواهد ماند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز با محکوم کردن این حادثه تروریستی خواستار برخورد قاطعانه دستگاه دیپلماسی در این رابطه شد.
دکتر حسینعلی شهریاری گفت: تحریک فریب‌خوردگان داخلی و  وابستگان منافقین از سویی و تحرکات شکست‌خورده گروهک‌ها در کشورهای همسایه، هر هفته ‏جان پاک‌ترین فرزندان این آب‌وخاک را می‌گیرد و اگر چه شهدا مقربان بارگاه الهی هستند؛ اما شیطنت‌ها و تحرکات  به فراموشی ‏سپرده نخواهد شد و همه ما خواستار اشد مجازات برای عاملین این‌گونه اقدامات چه در داخل و چه در خارج از کشور هستیم.‏
بر اساس این گزارش، 5 تن از مأموران مرزبانی سراوان شب گذشته در ‌درگیری با یک گروهک تروریستی به شهادت رسیدند. در این درگیری که در منطقه "مَک سوخته" رخ داد، 2 مرزبان کادر و 3 سرباز به شهادت رسیدند و 2 مأمور دیگر نیز مجروح شدند.




  • نویسنده :
  • منبع :