19 دی: وزیر نیرو با بیان اینکه در روز اول آغاز طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق شاهد کاهش ۴ درصدی مصرف در بخش خانگی بودیم، گفت: امیدواریم با مشارکت حداکثری و بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، شاهد تأمین برق پایدار در فصل گرم سال جاری باشیم.
علی اکبر محرابیان گفت: تا ظهر روز دوشنبه یکم خرداد ماه ۱۴۰۲ شاهد کاهش یک درصدی مصرف برق در بخش خانگی بودیم.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین حجم مصرف برق در بخش خانگی مربوط به سیستم‌های روشنایی و سرمایشی است و در بعد از ظهرها و اوایل شب وارد مدار می‌شود، بررسی همکاران ما در دیسپاچینگ ملی نشان داد در بعد از ظهر روز دوشنبه میزان مصرف برق در بخش خانگی تا ۴ درصد معادل ۷۹۸ مگاوات کاهش یافته است.
محرابیان اظهار کرد: با توجه به اینکه در روز اول آغاز طرح قرار داریم و هنوز ۴۰ درصد بار مصرفی تابستان رقم خورده است، هرچقدر هوا گرم‌تر شود ظرفیت برای صرفه‌جویی و کسب پاداش بیشتر می‌شود.
وزیر نیرو ضمن درخواست عمومی از مردم برای مشارکت در طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در گفت‌وگوی تلویزیونی اضافه کرد: انتظار داریم مردم عزیز کشورمان از این فرصت استفاده کرده و ضمن دریافت پاداش چند هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در این طرح، ما را در تأمین برق پایدار برای همه بخش‌ها اعم از تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خانگی و ... یاری رسانند.
وی در پایان گفت: امیدواریم با تداوم مشارکت مردم شاهد کاهش چشمگیر مصارف مازاد بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :