19 دی: مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت شیرخام از کیلویی ۱۲ به ۱۵ هزار تومان رسیده و این افزایش قیمت مصوبه کارگروه تنظیم بازار جهادکشاورزی را دارد.
مسعود امراللهی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با بیان اینکه شیرخام حدود دو هفته است که با توجه به افزایش هزینه‌های تبعی از ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است، گفت: هزینه‌های تولید، هزینه‌های حمل و هم مسائل داخلی این موضوع باعث این افزایش قیمت شده و قیمت شیرخام کیلویی ۱۵ هزار تومان درب دامداری قیمت خورده است و این مصوبه کارگروه تنظیم بازار جهاد کشاورزی است.
وی در پاسخ به اینکه این روند افزایش قیمت قرار است تا کجا برود؟ گفت: هزینه‌های کارگری، هزینه‌های حمل و نقل هزینه‌های تبعی و یا بحث جانبی دامداری، مثل واکسن‌های مورد استفاده، داروها و مسائل دیگر تاثیرگذار است و دیگر آن که تولید کالا باید برای تولیدکننده صرفه اقتصادی داشته باشد.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت مصرف کننده شیر، ماست و پنیر را می‌گوید و با سازمان حمایت است و در حوزه اختیارات ما نیست. 
وی در پایان گفت: به عنوان دفتر بازرسی و نظارت قیمت را اعلام کردیم و ما هم فقط مجری اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تنظیم بازار هستیم.اگر چنانچه درب دامداری بیش از ۱۵ هزار تومان شیر فروخته شود ما با آن برخورد نظارتی می‌کنیم. 

  • نویسنده :
  • منبع :