19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: امسال نیز برای ایجاد یک میلیون شغل هدف گذاری شده و امیدوار هستیم با همیاری بانک ها و با استفاده از اهرم سرمایه های خرد بتوانیم این هدف را محقق کنیم.
سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه علنی امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امسال هم برنامه دولت ایجاد یک میلیون استغال است؟ بیان کرد: امسال نیز هدف گذاری شده است که یک میلیون شغل ایجاد شود. بنده امیدوار هستم با همکاری و همیاری که شکل می گیرد به خصوص بانک های عامل با کمکی که در حوزه سرمایه گذاری انجام می دهند و  به خصوص بخش خصوصی، با اهرم سرمایه های خرد بتوانیم ان شاءالله به این هدف گذاری برسیم.
وی در ادامه اظهار کرد: در بحث یارانه ها باید یک تصمیم قطعی اتخاذ و بعد اعلام شود. ما به دنبال این هستیم تا بحث کالابرگ الکترونیکی را توسعه دهیم و بتوانیم قدری به مهار تورم کمک کرده و اگر مشوق هایی پیش بینی شد، بتوانیم آنها را اعمال کنیم.
مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خبری برای بازنشستگان ندارید، بیان کرد: در خصوص بازنشستگان همکاران ما در صندوق بازنشستگی کشوری و در سایر صندوق ها پیش بینی های خوبی داشته اند. در رابطه با بیمه تکمیلی بازنشستگان تصمیمات خوبی گرفته اند. یکی از مشکلات بازنشستگان کشوری این بود که در حوزه بیمه تکمیلی مشکلاتی با شرکت بیمه گر داشتند که دستور دادیم تغییراتی به عمل بیاورند. در بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در تلاش هستیم که ان‌شاءالله هم منابع آن را افزایش دهیم و هم شرح خدمات را افزایش دهیم. در حوزه کمک به مددجویان سازمان بهزیستی نیز بر اساس پیشنهاداتی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ داشت، خوشبختانه مستمری مددجویان بهزیستی کشور افزایش ۴۰ درصدی خواهد داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون مشکلات بیمه رانندگان تاکسی، بیان کرد: اساس ما بر این است که سطح بیمه را ارتقا دهیم. اساسا هرچه تعداد بیمه گزاران ما افزایش پیدا کند، نسبت پشتیبانی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. پس اساسا ما با رغبت این کار را دنبال خواهیم کرد. اما اگر احیانا مراجعاتی صورت نگیرد، نمی توان اجباری کسی را بیمه کرد. افرادی که مراجعه کردند قطعا کار آنها پیش برده خواهد شد.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای ادغام صندوق های بازنشستگی در یکدیگر وجود دارد، بیان کرد: اکنون در دست بررسی است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم. چراکه هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند. همکاران ما در حوزه معاونت رفاه و اقتصادی در حال بررس هستند. اگر به یک نظریه جامع برسند تشریفات قانونی طی خواهد شد.
مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت بیمه فعالان گردشگری و صنایع دستی، بیان کرد: همان طوری که گفتم ما همواره از افزایش کسانی که متقاضی بیمه هستند استقبال می کنیم. باید بسترهای لازم فراهم و این افراد مراجعه کنند. متناسب با یارانه ای که در اختیار ما قرار دارد، صندوق های مختلف نسبت به افزایش بیمه گزاران اقدام خواهند کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :