19 دی: مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرگونه افزایش قیمت فرآورده های لبنی بدون مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
«مسعود امراللهی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص نامه انجمن لبنیات به واحدهای لبنی برای افزایش قیمت‌ها، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت هر کیلوگرم شیر خام تاکنون قیمت جدید لبنیات از سوی دستگاه‌های متولی تعیین و ابلاغ نشده است؛ بنابراین قیمت‌های قبلی لبنیات پابرجاست.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: هرگونه قیمتی خارج از تاییدیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی ادامه داد: به تازگی قیمت جدید هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده است، اما قیمت‌گذاری محصولات لبنی در حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی نیست و باید از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.
امراللهی گفت: با این وجود دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه نظارتی بر قیمت شیر خام و فرآورده‌های لبنی نظارت دارد و باید طبق مصوبه قبل محصولات به فروش برسد تا قیمت‌های جدید مصوب اعلام شود.

  • نویسنده :
  • منبع :