19 دی: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله نخست طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ شرکت هرمی شناسایی و منهدم و ۱۵۷ نفر نیز دستگیر شدند.
 پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله چولکی اظهار داشت: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله نخست این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس‌های تخصصی به مدت ۶ روز در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه این طرح در اواسط اردیبهشت سال جاری برگزار شد، افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق شدند در عملیاتی هماهنگ و منسجم ۱۵۷ نفر را دستگیر و چهار شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هشت مکان دسیسه‌های هرمی را پلمب کنند.
فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است، افزود: وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیرمجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این شیادان بیفتند.
سرهنگ چولکی اضافه کرد: نحوه فعالیت شرکت‌های هرمی در سایت ایران هشدار http://www.iranhoshdar.ir اطلاع رسانی شده است که هموطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی در مورد فعالیت شرکت‌های هرمی کسب کنند.
وی ادامه داد: نحوه فعالیت و اسامی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نیز در سایت نتورک مارکتینگ http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir و ایران هشدار اطلاع‌رسانی شده است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از شهروندان خواست که از پرداختن به فعالیت‌هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.
  • نویسنده :
  • منبع :