19 دی: معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اگر خدایی نکرده با مذاکره موضوع حق‌آبه هیرمند حل نشود، در خود معاهده پیش‌بینی شده که از طریق حکمیت و داوری مسئله حل شود.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختلاف با طالبان در معاهده بین ایران و افغانستان عنوان کرد: در این خصوص ما معاهده کاملاً قابل اتکایی برای حل مشکل داریم و طبق همان از برادران افغانی هم انتظار داریم طبق معاهده عمل کنند. بالاخره مسلمان به عهدش پایبند است.
وی با بیان اینکه این معاهده همه مراحل حل مشکل را پیش بینی کرده است، گفت: در مرحله اول انتظار از دو ملت برادر، دوست و همسایه این است که بر اساس حسن همجواری و از طریق مذاکره و کارشناسی همانگونه که در خود معاهده مصوب پیش‌بینی شده مسئله را حل کنیم. اگر خدایی نکرده با مذاکره مسئله حل نشود، در خود معاهده پیش‌بینی شده که از طریق حکمیت و داوری مسئله حل می‌شود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به نظر من اگر طرفین کاملاً خود را پایبند به معاهده بدانند که ما قطعاً خود را پایبند به آن می‌دانیم و برادران افغان هم اعلام کردند که ما پایبند به آن هستیم، لذا نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :