19 دی: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به افت قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی و همچنین نوسان کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخلی از ریزش بهای سکه و طلا در بازار یک هفته اخیر خبر داد و تاکید کرد که در حال حاضر بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و از هرگونه التهاب به‌دور است.
نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، میانگین ۲۸ دلار کاهش اونس جهانی طلا را شاهد بودیم؛ در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۴۸ دلار ثبت شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز کاهش نرخ ارز و اندک کاهش تقاضا سبب شد که قیمت سکه و طلا در بازار که روز نخست بازار را افزایشی آغاز کرده بود، تغییر مسیر دهد و روبه کاهش بگذارد و رکود بر بازار تشدید شود. این در حالیست که پس از ماه رمضان بازار به جهت تقاضا رونق گرفته بود و افزایش تقاضا داشتیم؛ اما در یک هفته اخیر تقاضاها مجدد ریزش کرد.
سکه ۹۰۰ هزار تومان و طلا ۴۳ هزار تومان ارزان شد
وی در رابطه با قیمت سکه و طلا در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات هفته ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۶۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند. نیم سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات پایانی هفته ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شده است.
بذرافشان ادامه داد: سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشته و در پایان هفته شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در پایان هفته دو میلیون و ۵۱۶ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به ابتدای هفته به ازای هرگرم میانگین ۴۳ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: حباب کسه در این هفته نسبت به هفته پیش از آن (هفته منتهی له ۲۹ اردیبهشت ماه) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است. در حال حاضر هر قطعه سکه شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دارای حباب است.  
وی تصریح کرد: در حال حاضر آرامش و ثبات بر بازار سکه و طلا حاکم است و بازار از ثبات نسبی خوبی بهره می‌برد. تقاضای چندان و کاذب در بازار دیده نمی‌شود و بازار از التهاب به دور است؛ طبق روال، نوسان دو تا پنج درصدی طبیعی است و همانطور که اشاره شد، بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :