19 دی: اگرچه از "برایان هوک" مقام سابق دولت ترامپ که در ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی نقش داشته، شبانه روزی حفاظت می شود اما به اذعان یک رسانه آمریکایی، سرقت دو خودروی شخصی وی در شمال ویرجینیا و استفاده از آن در قتل، یک شکست امنیتی بزرگ برای آمریکا محسوب می شود.
تارنمای واشنگتن اگزمینر روز جمعه به وقت محلی در گزارشی با اعلام این خبر نوشت: اگرچه برایان هوک در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ از سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا حمایت تمام وقت دریافت می کرد، دو خودروی شخصی وی از پارکینگ مقابل خانه اش در شمال ویرجینیا به سرقت رفته و در یک قتل استفاده شده است.
بر اساس این گزارش، برایان هوک، نماینده سابق وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، در زمان وقوع سرقت ها در خانه خود حضور داشت. سه هفته پس از سرقت، یکی از خودروها در یک تیراندازی ۳ ژانویه در منطقه برایگوود در شمال واشنگتن دی سی مورد استفاده قرار گرفت. در این تیراندازی دو بزرگسال و یک کودک ۸ ساله زخمی و یک مرد بالغ کشته شد. ارتباط میان این سرقت خودرو و تیراندازی گزارش نشده است.
سرویس امنیت دیپلماتیک آمریکا یک سازمان امنیتی دولتی است که جرایم خاصی مانند جعل روادید و گذرنامه را بررسی می کند.
این سازمان همچنین بر امنیت سفارتخانه های آمریکا در خارج نظارت می کند و از وزیر امور خارجه، سفیرآمریکا در سازمان ملل متحد محافظت و امنیت بازدید مقامات خارجی غیر از سران کشورها و برخی از دیپلمات های آمریکا را تامین می کند.
واشنگتن اگزمینر ادامه داد: سرقت خودرو در خانه هوک به عنوان یک شکست امنیتی بزرگ در نظر گرفته می شود.
این رسانه آمریکایی، در تماس با اداره پلیس شهرستان فیرفکس و اداره پلیس متروپولیتن ناحیه کلمبیا تایید کرده یکی از خودروهای هوک در تیراندازی مورد استفاده قرار گرفته است.
یک مقام وزارت امور خارجه و یک مقام پلیس نیز که خواستند نامشان فاش نشود، این تیراندازی را تایید کردند. این منابع گفتند که سرویس امنیت دیپلماتیک تا اواخر روز سرقت هیچ اطلاعی از این حادثه نداشت.
برایان هوک از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. سرویس امنیت دیپلماتیک آمریکا در پی این سرقت ها تمهیدات امنیتی را در خانه هوک افزایش داده است.
این حادثه تا حدودی با نفوذ یک فرد ناشناس به محل اقامت جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه آوریل شباهت دارد. طبق گزارش ها، سرویس مخفی آمریکا تنها پس از آنکه سالیوان از خانه خارج شد و از نفوذ این فرد به محل اقامت خود گفت، از این موضوع باخبر شده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :