19 دی: رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین امنیت مرزها و حقابه هیرمند طبق معاهدات بین‌المللی لازم الاجرا است.

شهریار حیدری در بازدید از چاه نیمه‌های سیستان با اشاره به نظارت میدانی هیأت اعزامی کمیسیون از مرزهای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۲ کشور ایران و پاکستان در مورد مرزهای مشترک دغدغه‌هایی دارند اما امروز تنها جمهوری اسلامی ایران نسبت به تأمین امنیت در این مرزها فعال بوده و اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: خوشبختانه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از نیروهای شجاع و مقتدر برخوردار است و دستگاه‌های همکاری اطلاعاتی، ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران هم در مرزها اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم آبی در سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی پنج شهرستان سیستان از حفر چاه تأمین می‌شود که ما در این سفر از آنها بازدید کردیم. پیش از این هم کمیسیون امنیت ۲ ماه پیش نشستی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و امور خارجه و همچنین نمایندگان سیستان و بلوچستان برگزار و در سه حوزه ورود کرد.

وی تصریح کرد: اجرای پروتکل‌ها و معاهده هیرمند که در سال ۱۳۵۱ بین ایران و افغانستان در کابل منعقد شده باید اجرا شود، و نظام بین الملل بر پایه همین معاهدات بنا شده بنابراین آب هیرمند هیچ زمانی نباید بر روی کشور ما بسته شود، متأسفانه مدتی است که آب قطع شده و چاه نیمه‌ها که آب آشامیدنی منطقه را تأمین می‌کنند، دچار تنش آبی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :