19 دی: سران ایران و عمان برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف در بیانیه پایانی سفر سلطان عمان به ایران توافق کردند.
سیدابراهیم رئیسی و هیثم بن طارق آل سعید در بیانیه پایانی سفر رسمی و دو روزه سلطان عمان به ایران ضمن تأکید بر نقش سازنده بخش خصوصی دو کشور در توسعه افق‌های همکاری اقتصادی، نسبت به افزایش مستمر مبادلات تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک، ابراز خرسندی، از امضای موافقتنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، انرژی و فرهنگی استقبال و بر ضرورت فعال شدن توافقات موجود میان دو کشور و همکاری برای رسیدن به توافقات جدید که در راستای خدمت به مصالح مشترک باشد، تأکید کردند.
بر اساس این گزارش، دقایقی قبل هیثم بن طارق، سلطان عمان و هیات همراه با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تهران را ترک کردند.
پادشاه عمان روز گذشته در راستای تقویت روابط دیرینه و دوستانه دو کشور در زمینه های مختلف و گسترش همکاری های فیمابین به مدت دو روز به تهران سفر کرده بود و در طی این مدت با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دیدار داشت.
گفتنی است در جریان سفر رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» و هیات همراه به ایران، مقامات دو کشور ۴ سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی به امضا رساندند.

  • نویسنده :
  • منبع :