۱۹ دی: رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی پرونده عامل زیرگرفتن یک روحانی در خیابان مرزداران تهران خبر داد و گفت که شاکی پرونده در جلسه دادگاه گذشت کرد.
علی القاصی مهر روز دوشنبه در نشست شورای عالی مسئولان قضایی به بیان چند مورد از اقدامات این دادگستری در برخورد با کسانی پرداخت که امنیت روانی و فیزیکی جامعه را دچار خدشه کرده‌اند و در همین ارتباط گفت: پس از رسیدگی به پرونده فردی که با خودروی خود به یک روحانی متعرض شده بود و بعد از اقاریر متهم به رفتار ارتکابی، کیفرخواست این پرونده صادر و وقت رسیدگی آن در زمان کوتاهی تعیین شد؛ شاکی پرونده در تاریخ ۲۳ اردیبهشت و در جلسه دادگاه اعلام گذشت کرد.
وی ادامه داد: با گذشت شاکی پرونده، قرار موقوفی تعقیب از سوی دادگاه صادر شد اما از نظر جنبه عموم جرم، این فرد مجرم به هشت ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری و ۲ سال محرومیت از رانندگی و تصدی هرگونه وسایل نقلیه محکوم شد.
بر اساس این گزارش، ششم اردیبهشت یک روحانی ۳۵ ساله در بلوار مرزداران تهران پس از پارک خودرو شخصی، توسط یک دستگاه خودرو سواری زیرگرفته شد.
نهم اردیبهشت، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری عامل زیرگرفتن روحانی در خیابان مرزداران تهران خبر داد و ۱۳ اردیبهشت دادستان تهران در پی دستور رئیس قوه قضاییه برای پیگیری فوری و قاطع با عوامل مجروح کردن چند طلبه در برخی نقاط کشور، از صدور کیفرخواست برای راننده پراید متهم به برخورد عمدی با یک روحانی خبر داد.
  • نویسنده :
  • منبع :