19 دی: دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد اعلام کرد که در این حوزه قضایی شش نفر در رابطه با فروش اشیاء عتیقه تقلبی بازداشت شده‌اند.
سامان قاضی‌زاده از پیگیری قضایی در مورد یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری و خرید و فروش غیرقانونی اشیاء عتیقه خبر داد و گفت: بر اساس محتویات این پرونده، فردی شکایتی را در شعبه چهارم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد علیه فرد دیگری طرح کرد و مدعی شد از طریق واسطه با شخصی آشنایی دارد که به عنوان تاجر در روسیه مشغول بوده و در کاوش و حفاری انجام شده در منطقه هشترود آذربایجان شرقی دفینه‌ای را پیدا کرده است.
وی افزود: بر این اساس فرد واسطه مدعی می‌شود که این دفینه توسط شخص دیگری خریداری شده و برای اینکه محل کشف این دفینه شناسایی نشود بر روی آن یک دامداری تاسیس کرده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد با اشاره به اینکه فروشندگان دفینه تقلبی پس از جلب اعتماد خریدار از وی مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اخذ می‌کنند اضافه کرد: خریدار مدعی است پس از واریز اولین قسط، مابقی را در قالب ۲۰۰ هزار دلار به صورت نقدی، شش میلیارد تومان به صورت واریز به حساب، شش سکه بهار آزادی و یک دستگاه خودرو ۲۰۷ تحویل داده است.
قاضی زاده ادامه داد: خریدار پس از پرداخت وجوه و دریافت دفینه متوجه تقلبی بودن دفینه می‌شود و شکایت خود را در دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد طرح می‌کنند.
وی تعداد متهمان در این پرونده را شش نفر عنوان کرد و گفت: تحقیقات تکمیلی و کارشناسی در مورد مبالغ و دفینه تقلبی با عناوین اتهامی «کلاهبرداری» و «خرید و فروش اشیاء عتیقه مکشوفه بر خلاف قانون»، «سرقت آثار فرهنگی و تاریخی» «معاونت در فروش اثر تاریخی تقلبی» در دست رسیدگی است و به محض تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :