19 دی: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که از طریق درج آگهی حمل اثاثیه خانه در سایت "دیوار" از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز سه‌شنبه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه حمل اثاثیه خانه مبلغ ۶۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: شاکی برای دریافت خدمات با آگهی دهنده در سایت دیوار تماس گرفته و او به بهانه نوبت دهی بدلیل تقاضای زیاد مشتریان با ارائه شماره کارت از شاکی درخواست واریز ۶۰ میلیون ریال کرده بود.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان اضافه کرد: شاکی پس از واریز وجه به حساب، نه تنها در زمان مقرر خدماتی دریافت نکرده بود بلکه آگهی‌دهنده از پاسخ به تماس‌های وی خودداری و آگهی خود در سایت دیوار را نیز حذف کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از دریافت اطلاعات لازم و با بررسی اظهارت شاکی و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی در نهایت فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل مُجرم به مرجع قضائی گفت: شهروندان برای دریافت خدمات حمل و نقل به دفاتر معتبر یا موسسات خدماتی دارای مجوز صنفی مراجعه و از سفارش اینترنتی در سایت‌های واسطه‌گر یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
وی یادآور شد: برخی از تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین تخفیف ویژه، تعداد محدود، حراج آنلاین، قیمت استثنایی و دیگر موارد منتشر می‌شود، بمنظور کلاهبرداری است و شهروندان باید تا حدممکن بصورت حضوری و پس از تایید هویت و اصالت ارائه‌دهنده خدمات، اقدام به واریز وجه کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :