19 دی: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه ارزش‌های مدیر حافظیه شیراز کاملا محرز است، گفت: هرگونه رفتار مغایر با فرهنگ و اصول اجتماعی مردم که با بخش‌های دولتی نسبتی پیدا می‌کند باید براساس قانون در هیات تخلفات اداری بررسی و در صورت صحت نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.
سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بازداشت و آزادی مدیر حافظیه شیراز گفت: خانم ادهم همکار بسیار خوب، متخصص، کارشناس و متعهد و مومنه ما بعد از ۲ شب بازداشت امروز صبح با قید وثیقه آزاد شد.
وی افزود: بازداشت، آن هم در مورد مدیر شایسته‌ای که یک هفته قبل مورد تقدیر وزارتخانه و دولت قرار گرفته است و در جریان سفرهای نوروزی رکورد همه بازدیدها را جابجا کرده است، از مسافران نوروزی تا شب‌های احیا که کار متفاوتی بود و وی آن را سامان داده بود، به دلیل اتفاقی که ظرف چند دقیقه در محلی انجام می‌گیرد، نباید بازداشتی صورت می گرفت.
ضرغامی ادامه داد: به اعتقاد من با رویه‌ای که حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و روسای قوا و همچنین رئیس جمهور به طریقه اولی دارند حتما موافق بازداشت به این معنا نیستند. ما واقعا نسبت به این مساله تلاش زیادی در طول این ۲ روز انجام دادیم، معترض بودیم و پیگیری‌های حقوقی انجام شد.
وی با قدردانی از دفتر رئیس جمهور گفت: از وزیر کشور هم که روز گذشته اقدام به نامه‌نگاری کردند و همچنین از وزیر دادگستری هم که روز گذشته لحظه به لحظه این موضوع را پیگیری می‌کردند و همه دست اندرکاران که معتقد بودند خانم ادهم فرد بسیار شایسته‌ای است و باید آزاد شود، سپاسگزاری می‌کنم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز امیدواری کرد که اگر در این خصوص اتفاق مشابهی افتاد از مسیرهای بهتر و کم‌هزینه‌تر که مورد سوءاستفاده دشمن قرار نگیرد، کارها پیگیری شود.
روز دوشنبه هشتم خردادماه فیلمی از برپایی یک مراسم خواستگاری مغایر با عرف جامعه ایرانی – اسلامی در جوار آرامگاه حافظ شیرازی در فضای مجازی دست به دست شد که واکنش‌های بسیاری را نسبت به نحوه نظارت بر این مرکز فرهنگی به دنبال داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :