یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «بی‌اعتمادی مردم نتیجه فاصله گرفتن از امام» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

درآستانه سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از مهمترین دغدغه‌های دلسوزان نظام و انقلاب چالش‌ها و گرفتاری‌هایی است که نظام و انقلاب و کشور به آن دچار شده است. که مهم‌ترین آن‌ها بی‌اعتمادی و یا کم اعتمادی بسیاری از مردم به نظام و انقلاب است. که ریشه در شیوه حکمرانی‌مان دارد. بسیاری از دلسوزان بر این باورند که فاصله گرفتن از آرمان‌ها، سیره و آموزه‌های امام باعث شده است تا اعتماد مردم را از دست بدهیم.
امام راحل به صورت موشکافانه و دقیق به وظایفشان عمل می‌کردند و همواره دغدغه مردم بویژه محرومان و مستضعفان را داشتند و همیشه نهیب می‌زدند، نکند طوری رفتار کنیم که جزئی از طاغوت محسوب شویم. ایشان همه را از رفاقت‌بازی، جناح‌بازی و منفعت‌محوری نهی می‌کردند.
رهبر انقلاب در سخنرانی به‌مناسبت سالگرد امام خمینی در سال 94 فرمودند: «تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد».
متأسفانه باید اذعان کرد جامعه سیلی این فاصله گرفتن و دور افتادن از شیوه حکمرانی امام را طی سال‌های اخیر تا حدودی تجربه کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: اگر ما امروز در اداره کارهای خود دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم و همچنین مردم در زندگی روزمره خود کم و کاستی‌ها و فشارها را تحمل می‌کنند به این جهت است که ما از مسیر و راه امام فاصله گرفتیم.
قالیباف تصریح کرد: امام خمینی(ره) مردم باور بود و به محرومان و مستضعفان اعتقاد داشت و تلاش می‌کرد که باری را از دوش آنان بردارد و همواره به اقشار محروم جامعه توجه می‌کرد و برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد.
بی‌تردید نتیجه کلی فاصله گرفتن از امام و اهداف انقلاب، کاهش همبستگی عمومی است که موجب افزایش بی‌اعتمادی و یأس و ناامیدی و گسست‌های اجتماعی در کشور شده و می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :