19 دی: مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: ۲۳۰ هزار وانت بار از طریق صدور کارت هوشمند ساماندهی می شوند و برای تردد در جاده‌ها باید بارنامه داشته باشند.
مهرداد حمداللهی در نشست تخصصی با مدیران صنوف حمل و نقل و انجمن های صنفی کالا در کرمان اظهار کرد: در حال حاضر وظیفه سامان دهی وانت بارها برای حمل بار در جاده ها به این سازمان واگذار شده است.
وی افزود: وانت بارها برای حمل بار در محورهای برون شهری باید از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و یا شهرستان‌ها بارنامه دریافت کنند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری تصریح کرد: یکی از تکالیفی که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده، صدور بارنامه‌های الکترونیکی است تا از میزان قاچاق کالا کاسته شود.
وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید برای جلوگیری از قاچاق کالا توسط وانت بارهایی که بدون سند اقدام به حمل و نقل می کردند، جابه جایی بار در جاده توسط وانت بارها با دریافت بارنامه انجام می شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری از جمله مزایای دیگر ساماندهی وانت بارها در جاده‌ها را ارتقای ایمنی خودروهای باری سبک اعلام کرد و گفت: با نظارت سازمان بر نحوه تردد وانت بارها در جاده ها، این خودروها ملزمند مانند خودروهای باری سنگین هر سه ماه یک بار معاینه فنی دریافت کنند و این امر، ارتقای ایمنی تردد آنها را در جاده‌ها در پی دارد.
حمداللهی اضافه کرد: به طور متوسط سالانه بیش از ۵۱۰ میلیون تن کالا از طریق ۳۳ هزار و ۸۰۰ سفر و بارنامه جابه جا می شوند که از این میان، ۲۵۰ میلیون تن کالا یعنی حدود پنج درصد توسط وانت بارها حمل می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :