19 دی: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در برخی استان‌ها پیش‌بینی شده است و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها بارش باران شاهد خواهیم بود.
سازمان هواشناسی در جدول پیش‌بینی پنج روز آینده هوای کشور اعلام کرده است که امروز (جمعه) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، یزد، کرمان، نیمه شرقی فارس، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز و روز شنبه (فردا) علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از استان اصفهان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
همچنین این شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در مرکزی و همدان و در بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، شمال و شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.
روز سه‌شنبه ابرناکی و بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال هرمزگان کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده افزایش ابر و رگبار پراکنده به ویژه در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد.
طی پنج روز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و تا یکشنبه در استان خوزستان در بعضی ساعات به سبب وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و تا روز شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.
بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز با توجه به عبور ریزموج‌هایی از تراز میانی جو، به تناوب در برخی نقاط شمالی استان به ویژه ارتفاعات بارش پراکنده و رگباری با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این گزارش، امروز هوای تهران صاف گاهی با وزش باد و در اواخر وقت نیمه‌ابری پیش‌بینی شده است، فردا آسمان تهران آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در شب افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :