19 دی: معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اختیارات اقتصادی که مقام معظم رهبری به سران سه قوه دادند، گفت: تحقق این اختیارات از سوی سران قوا می‌تواند کشور را به اندازه ۲۰ سال جلو ببرد.
محسن رضایی روز شنبه در سفر به سمنان به خبرنگاران افزود: مقام معظم رهبری اختیاراتی به سران سه قوه دادند تا تحولات اقتصادی سرعت بگیرد و اصلاحات عمیق اقتصادی ایجاد شود.
وی اظهار امیدواری کرد که این دستور مقام معظم رهبری هر چه سریع‌تر در کشور محقق شود.
رضایی افزود: برداشت من از اراده ایشان این است که اگر سه قوه دست به دست هم بدهند، با این تفویض اختیارات، اقتصاد ایران ۲۰ سال به جلو کشیده می شود و تحولات بزرگی برای کشور شکل می گیرد.
ضرورت برنامه بلندمدت برای مقابله با تنش آبی
معاون اقتصادی رییس جمهور به وضعیت آب در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ایران امروز با تنش آبی در سراسر کشور مواجه است، برنامه کوتاه‌مدت خوب است ولی باید برنامه بلندمدت داشت. باید برنامه ای داشت که ۲۰ سال آینده مردم دیگر مشکل آب نداشته باشند.
وی بیان کرد: سمنان از استانهایی است که موضوع تنش آبی در بخش آشامیدنی و صنعت در اولویت است و باید فکر جدی در این زمینه ها داشت.
سمنان می‌تواند دروازه تجاری به آسیای مرکزی باشد
معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به اهداف از سفر خود به استان سمنان گفت: ظرفیتهای تولید و سرمایه گذاری در سطح وسیع در این سفر در استان سمنان بررسی می‌شود.
رضایی ادامه داد: پیگیری وعده ها، توافق‌ها و ابلاغ های سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان دیگر هدف این سفر است تا بررسی شود تا چه میزان این مباحث محقق شده است.
وی تاکید کرد: وضعیت آینده اقتصادی استان نیز مدنظر است، سمنان در موقععیت خوبی در حوزه ترانزیت، تجارت و عبور کالا قرار دارد و استانی است که می تواند انبارهای لجستیک خوبی برای ارسال کالا به سمت آسیای مرکزی و برعکس در این منطقه ایجاد کرد.
وی افزود: در این سفر مسایل مربوط به اقتصاد ملی که استان سمنان می تواند در آن تاثیرگذار باشد نیز بررسی می شود.
معاون اقتصادی رییس جمهور حضور در یادواره شهدای دیباج از توابع شهرستان دامغان را دیگر هدف سفر خود به استان سمنان بیان کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :