وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه جدید ترکیه، ضمن تبریک انتصاب وی ابراز امیدواری کرد که همکاری های نزدیک بین دو کشور در دوره جدید تداوم و ارتقا پیدا کند.
حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با دعوت از همتای خود برای سفر به تهران، لزوم شتاب بخشیدن به برنامه گسترش مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه، همکاری دو کشور در مسایل منطقه ای را نیز حایز اهمیت بر شمرد و بر فعال‌سازی سازوکارهای منطقه‌ای تاکید کرد.
هاکان فیدان، وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه نیز ضمن ابراز تشکر از پیام تبریک امیر عبداللهیان ، به اهمیت استمرار گفتگوها و همکاریهای خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در زمینه دوجانبه و منطقه‌ای اشاره و آمادگی خود برای کمک به توسعه مناسبات فیمابین دو کشور در دوره پیش رو را ابراز کرد.
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که در اولین فرصت به تهران سفر خواهد کرد.
فیدان در این گفت و گوی تلفنی با ابلاغ سلام رئیس جمهور ترکیه به رییس جمهور ایران، از حضور محمد مخبر _ معاون اول رییس جمهور ایران - در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان قدردانی کرد.
پیش از این حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام تبریک برای هاکان فیدان وزیر خارجه جدید ترکیه نوشت:
«وزیر محترم امور خارجه جمهوری ترکیه
انتصاب جنابعالی بعنوان وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه را صمیمانه تبریک می‌گویم.
 امیدوارم که در دوره مسؤلیت جنابعالی، همکاریهای مشترک دستگاه های دیپلماسی دو کشور ایران و ترکیه در مسیر منافع و مصالح دو ملت بیش از پیش افزایش یابد.
بر این باورم که توسعه و تعمیق مناسبات همه جانبه دو کشور، علاوه بر تامین منافع و مصالح دو ملت، به ارتقاء ثبات و توسعه در منطقه و جهان اسلام کمک خواهد کرد.
از خداوند متعال موفقیت جنابعالی و بهروزی ملت دوست، همسایه و برادر جمهوری ترکیه را مسئلت دارم.»


  • نویسنده :
  • منبع :