19 دی: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از بازنگری آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و گفت: پیشنهاد حذف خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور را رد کردیم.
علی حسین رعیتی فرد - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، از بازنگری آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و درباره احتمال حذف برخی شغل‌ها گفت: آیین نامه در شورای عالی حفاظت فنی به پایان رسیده و رأی گیری شده است. رشته یا شغلی را حذف نکردیم فقط در نحوه اجرایش تفاوت‌هایی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه آیین نامه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است، توضیح داد: بازنگری در آیین‌نامه انجام شده ولی چون باید به کمیسیون دولت برود تا روی آن بحث شود و مورد بررسی مجدد قرار بگیرد، هنوز چیزی نهایی نشده است زیرا برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها مثل سازمان تامین اجتماعی ممکن است پیشنهاداتی داشته باشند؛ بنابر این هنوز نهایی نشده است.
به گفته معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازنگری آیین‌نامه، شغلی حذف نشده ولی قرار شده است که گروه "الف و ب" دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرند.
رعیتی فرد همچنین درباره حذف شغل خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور گفت: این پیشنهاد مطرح بود ولی قبول نکردیم و رد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا "خبرنگاری" از گروه "ب" به گروه "الف" تغییر یافته است یا خیر؟ گفت: شما خبرنگاران مشکلی ندارید.

  • نویسنده :
  • منبع :