19 دی: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید باید بسترهای لازم برای حضور گروه ها و احزاب در انتخابات فراهم شود، گفت: هر چه در میدان های بزرگ تضارب آراء و اختلاف سلائق داشته باشیم قطعا حضور مردم بیشتر می شود.
علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مولفه های لازم برای ایجاد مشارکت بالا در انتخابات با توجه به تأکیدات رهبری بر این موضوع، بیان کرد: یکی از دغدغه هایی که همیشه مسئولان کشور و به طریق اولی رهبر معظم انقلاب دارند، راجع به بحث مشارکت مردم در عرصه های مختلف است. به هر صورت مشروعیت نظام جمهوری اسلامی به حضور مردم و مبتنی بر آموزه های دینی ما است.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بر دو بال جمهوریت و اسلامیت بنا شده و جمهوریت مبتنی بر همین آرمان ها و مکتب علوی و فاطمی بنا نهاده شده است، گفت: فلذا ما هر چقدر در برنامه هایمان شاهد حضور مردم باشیم مقبولیت و مشروعیت نظام تضمین می شود.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آینده انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، ضروری است بسترهای لازم را برای حضور مردمی و تکمیل بال دوم نظام آماده کنیم. چراکه یک بال نظام، اسلامیت است و بال دیگر آن جمهوریت و برای اینکه بال جمهوریت تقویت شود باید جاذبه های لازم را برای حضور مردم در این میدان سخت فراهم کنیم.
بسطامی افزود: متأسفانه امروز شاهدیم که در تریبون های مختلف به جای اینکه به مردم امید بدهند و جاذبه ایجاد کنند، یأس پمپاژ می کنند و می طلبد که اولین کاری که مسئولین در کشور انجام می دهند، امیدآفرینی برای مردم باشد تا اثر این امیدآفرینی را مردم به صورت عملی در سفره هایشان ببینند.
وی در ادامه یادآور شد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا خروجی هم افزایی توانمندی های مسئولان، رضایتمندی مردم باشد که منجر به امیدآفرینی شده و مردم در برنامه هایی مثل انتخابات حضور پیدا کنند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم این است که در بحث نخبه پروری، مسئولان اجرایی و نظارتی بستر لازم را برای حضور نخبگان فراهم کنند تا آنهایی که مقبولیت اجتماعی دارند پای کار بیایند، با توجه به اینکه مردم این موضوعات را به خوبی رصد می کنند.
بسطامی با بیان اینکه نباید بگوییم هر که با ما نیست دشمن ما است، عنوان کرد: این نظریه یکی از بلیّه های نظام جمهوری اسلامی است. برخی از مسئولان ما در کشور برای اینکه دیگران را از میدان خارج کنند خودشان را مبنا و ارزش قرار می دهند و حتی می گویند کسی که با من نیست حتماً مخالف نظام جمهوری اسلامی است، در صورتی که ما در صدر این نظام رهبر معظم انقلاب را داریم که خودشان دغدغه مند همه توده ها و اقشار مردم هستند لذا باید جا را فراهم کنیم تا نخبگان و جوانان در عرصه های مختلف حضور پیدا کنند و یکی از برنامه های اصلی ما باشد.
وی در رابطه با نقش احزاب در ایجاد افزایش مشارکت بالا در انتخابات اظهار کرد: متأسفانه احزاب در نظام جمهوری اسلامی به آن شکلی که مد نظر نظام اسلامی است در کشور جا نیفتاده و اگر اینگونه بود الان احزاب می توانستند با توجه به اینکه افراد بسیاری در زیرمجموعه‌شان دارند فعالیت کنند. همچنین اگر نگاه تحزب گرایی به معنای واقعی و به تعبیر قرآن را در کشور داشته باشیم می شود از ظرفیت احزاب مختلف برای گسیل داشتن مردم به سمت صندوق های رأی استفاده کرد.
نماینده مردم ایلام تأکید کرد: بنابراین هم باید به همه احزاب میدان داده شود که حضور یابند و هم اینکه احزاب از باب تکلیف باید بستری را فراهم کنند که مخاطبین آنها پای کار بیایند و این میدان را کاملا رقابتی کنند.
بسطامی با تأکید بر اینکه تضارب آراء به نفع ما است، عنوان کرد: هر چه در میدان های بزرگ تضارب آراء و اختلاف سلائق داشته باشیم قطعا حضور مردم بیشتر می شود و پای کار خواهند آمد و بر این اساس باید بسترهای لازم برای حضور گروه ها و احزاب در انتخابات فراهم شود.
وی در پایان گفت: اخیرا تصویب کردیم که بهتر است کاندیداهای مجلس در قالب گروه هایی که مبتنی بر احزاب هستند حضور پیدا کنند، چراکه خود این اعضاء برای بسترسازی حضور حداکثری مردم اقدام خواهند کرد تا ان شاءالله برای مسئولین تراز اول کشور به رسمیت شناخته شود و این اقدام خوبی است.

  • نویسنده :
  • منبع :