19 دی: سخنگوی دولت گفت: مردم می‌گویند بروید و مذاکره کنید، نمی‌گویند بروید و سازش کنید. مگر این دولت مذاکره نمی‌کند؟ هم مذاکره می‌کند هم تحریم‌ها را خنثی‌سازی می‌کند، هم سرمایه‌گذاری خارجی را بالا می‌برد، هم به مردم تکیه دارد، اما نه اینکه مذاکره کند اما به میدان پشت کند یا مذاکره کند اما به مردم اعتماد نکند.
علی بهادری جهرمی با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: طبق قانون اساسی اداره امور کشور با آرای عمومی است. از مقدمه قانون اساسی تا دیگر اصول آن، اصلی‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی مردم است. چون مبنای نگاه انقلاب اسلامی است که در آن مردم اصلی‌ترین، موثرترین و قویترین عامل در پیشبرد امور و ارتقاء و پیشرفت امور کشور هستند.
وی افزود: نگاه‌های رقیب و متفاوتی در داخل و خارج کشور وجود دارد که مثلاً امکانات و ادوات و تجهیزات را عامل پیشرفت معرفی می‌کنند، اما امکانات نرم‌افزاری تقریباً جایگاهی در انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نداشت، بلکه ایمان و امید اصلی‌ترین عواملی بود که به تعبیر رهبری انقلاب منجر به این شد که مردم نماینده به ظاهر قوی‌ترین اقتصاد و نیروی نظامی جهان که آمریکا بود و ژاندارم منطقه محسوب می‌شد را به زمین بزنند.
بهادری جهرمی یادآور شد: ما برای پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس هزینه هم داده‌ایم و جانباز و اسیر و شهید داشته‌ایم اما نکته این است که امکانات سخت‌افزاری و واقعیت‌های روی زمین در این زمینه عامل اصلی چه در پیروزی بر ارتش بعثی صدام و چه در پیروزی انقلاب نبود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه ما نگاه و باور به مردم را گاهی کنار گذاشتیم و ادبیات دیگری مطرح کردیم، اظهار کرد: گاهی گفتیم کلید حل مشکلات سازش است و گام برداشتن در مسیری متفاوت، اما دیدیم که دهه اخیر که به عنوان یک دهه از دست رفته شناخته می‌شود، نتیجه‌اش در داخل که قرار بود رشد اقتصادی باشد به تورم بی‌سابقه در سده گذشته رسید. 
وی افزود: این جنگ ۴۴ ساله‌ی دشمن علیه ما قرار بود ایمان مردم را کور کند و نشان دهد مسیر انقلاب ما ناکارآمد است؛ نتیجه این منازعه چه شد؟ آیا ایران منزوی شد؟ نه، نتیجه شد آزادی دیپلمات ایرانی از اروپا بعد از پنج سال، نتیجه شد حضور ایران در پیمان‌های اقتصادی و نتیجه شد ارتباط با عربستان و کشورهای همسایه و جهان.
بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه گفت: نتیجه آنچه که دشمن در سال گذشته در کشور پیگیری کرد، به راهپیمایی باعظمت ۲۲ بهمن رسید و نشان داد که ایستادگی برابر تهاجم طرف مقابل همچنان از سوی مردم وجود دارد. نتیجه کاری که دشمن سال گذشته انجام داد تا امنیت کشور به مخاطره بیندازد امروز به رونمایی از موشک هایپرسونیک رسیده است.
سخنگوی دولت یادآور شد: بدانیم که اگر مشکلاتی هم وجود دارد نباید شیرینی پیروزی‌ها و اقبالی که به دست آورده‌ایم را نادیده بگیریم. 
وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای پاسداشت حق اعتراض از سوی دولت، ادامه داد: حق اعتراض در قانون اساسی ما به شرط آنکه بدون سلاح و بدون اخلال در مبانی اسلام باشد پذیرفته شده است. در این دولت از ابتدا موارد متعدد اعتراضات مسالمت آمیز بوده که نه تنها با آن مقابله نشد بلکه صدای معترضان هم شنیده شد. از کارگران گرفته تا معلمان که اجرای قانون رتبه‌بندی را مورد توجه قرار دادیم. در مورد بازنشستگان هم بعد از اعتراض آنان دولت به دنبال حل مشکل آنان و برگزاری جلسه با نماینده بازنشستگان صورت گرفت.
بهادری جهرمی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا دولت به نمایندگان مجلس باج می‌دهد، اظهار کرد: رییس جمهوری بارها تاکید کرده‌اند که حتماً با نمایندگان مجلس در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مشورت شود اما همواره به این نکته هم تاکید شده است که نمایندگان مجری نیستند و بار اجرایی امور بر عهده فرمانداران، استانداران و وزراست. نمایندگان مجلس هم حق ندارند وارد امور اجرایی شوند، اما در عین حال مشورت با آنان برای امور همیشه مورد تاکید رییس دولت بوده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا مردم را فقط کسانی می‌دانید که به آقای رئیسی رأی دادند نه کسانی که به حسن روحانی رای داده بودند، تصریح کرد: مردم نه تنها آنانی هستند که آقای روحانی و آقای رئیسی را انتخاب کردند بلکه آنانی هستند که پای صندوق نرفتند. من این نکته را شفاف می‌گویم و با افتخار این اعتقاد را اعلام می‌کنم. به رفتار کسانی که پای صندوق نرفتند نقد داریم اما آنان هم مردم هستند.
سخنگوی دولت یادآور شد: نقد ما نه به کسانی که به آقای روحانی رای دادند که به دولتمردانی است که می‌گویند از این کشور جز آبگوشت بزباش در نمی‌آید. این یعنی عدم اعتماد به مردم و این یعنی منتظر ماندن تا دیگران مشکلات را حل کنند. نتیجه عدم اعتماد به مردم و سازش این شد که به تورمی بی‌سابقه برسیم.
بهادری جهرمی تاکید کرد: مردم می‌گویند بروید و مذاکره کنید نمی‌گویند بروید و سازش کنید. مگر این دولت مذاکره نمی‌کند؟ هم مذاکره می‌کند هم تحریم‌ها را خنثی‌سازی می‌کند، هم سرمایه‌گذاری خارجی را بالا می‌برد، هم به مردم تکیه دارد، اما نه اینکه مذاکره کند اما به میدان پشت کند یا مذاکره کند اما به مردم اعتماد نکند.
بهادری جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا وی گزینه جایگزینی برای وزارت ورزش است، تصریح کرد: عده‌ای اصرار دارند شایعه بسازند و تحلیل‌های خودشان را خبر کنند. بیکار هم هستند و مدام شایعه درست می‌کنند. شایعات را مورد توجه قرار ندهید و به اخبار رسمی در این زمینه‌ها رجوع کنید.
بر اساس این گزارش، سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه پلتفرم‌های تلگرام و واتساپ در حوادث اخیر اقدامات تروریستی انجام دادند، اظهار کرد: همه حقوق بشری دارای قیودی هستند که باید رعایت شوند. همه کشورها برای فعالیت سکوهای خارجی شرایطی دارند. پلتفرم‌های خارجی برای فعالیت در کشورمان باید ضوابطی را رعایت کنند.
وی افزود: از هر سکویی که در چارچوب قواعد فعالیت کند، از آن استقبال می‌کنیم. 
بهادری جهرمی با بیان اینکه ادعای دسترسی بدون فیلتر فرزندان مقامات صحت ندارد، گفت: در خصوص ادعای دسترسی بدون فیلتر فرزندان مقامات به برخی پلتفرم‌ها، چنین چیزی وجود خارجی ندارد. اگر دیده‌اید، به بازرسی ویژه رئیس‌جمهور اعلام کنید، برخورد خواهد شد. هیچ کدام از فرزندان مقامات نباید دسترسی به اطلاعات خاص داشته باشند.
وی درباره شرایط فرزند معاون زنان رئیس جمهوری و اقامتش در خارج از کشور ادامه داد: پس از تذکر رئیس جمهور که نباید فرزندان مقامات خارج از کشور زندگی کنند، فرزند خانم خزعلی به ایران برگشت.
بهادری جهرمی یادآور شد: فرزند معاون زنان رئیس‌جمهوری نه در این دولت که سه تا چهار سال پیش و آن هم نه فرزندی که در خانه این خانم زندگی می‌کند، فرزندی که متأهل است، چند سال است مستقل شده، زندگی مجزایی دارد، در یک شرکت دانش‌بنیان در خارج کشور فعالیت می‌کرده و در حوزه فیلترشکن هم من سند مستندی ندیدم که فعالیت کرده باشد. 
وی افزود: خود او هم گفته است که آن شرکت نه فیلترشکن تولید می‌کرده و نه عرضه، من در جزئیات این موضوع اشراف ندارم اما خود او و مادرش به طور شفاف اعلام کرده‌اند که از چند سال قبل در خارج از کشور زندگی می‌کردند و کارش هم ارتباطی با فیلترشکن هم نداشت و بعد از تذکر رئیس‌جمهوری، او با خانواده به ایران بازگشت.

  • نویسنده :
  • منبع :