19 دی: یک رسانه صهیونیست با اشاره به رادارگریزی و سرعت بالای موشک هایپرسونیک «فتاح»، نوشت: این موشک برای رسیدن به اسرائیل، فقط به ۴۰۰ ثانیه زمان نیاز دارد.
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی نوشت: ایران امروز از «فتاح» به عنوان اولین موشک هایپرسونیک خود رونمایی کرد.
این رسانه صهیونیست، گزارش های گذشته رسانه های ایران درباره ساخت موشک هایپرسونیک را یادآور شد و نوشت: فقط ۴۰۰ ثانیه طول می کشد تا «فتاح» به اسرائیل برسد.
«جروزالم پست» افزود: موشک «فتاح» می تواند به سرعتی برابر با ۱۳ تا ۱۵ برابر سرعت صوت برسد و می تواند از سامانه های دفاع موشکی عبور کرده و آنها را از بین ببرد.
این رسانه چاپ تل آویو ادامه داد: استفاده از سوخت جامد در موشک «فتاح»، این قابلیت را فراهم می کند که بتواند در داخل و خارج جو زمین، مانور دهد و به سرعت بالایی برسد.
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، با انتشار بخش هایی از اظهارات رئیس جمهوری ایران در مراسم رونمایی از موشک «فتاح»، نوشت: ابراهیم رئیسی، رونمایی از این موشک را بازدارنده دانست، به طوری که دشمن دیگر جرات فکر کردن به تجاوز را نداشته باشد.
این رسانه صهیونیست، اظهارات سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده هوافضای سپاه را نیز مورد توجه قرار داد و به نقل از وی نوشت: نام این موشک را رهبری ایران انتخاب کرده است.
بر اساس این گزارش، موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوا فضای سپاه تولید شده است، روز سه شنبه در مراسمی با حضور رئیس جمهوری و جمعی از فرماندهان نظامی از جمله سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد.
این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.
برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

  • نویسنده :
  • منبع :