19 دی: وزارت حج و عمره عربستان شرط اصلی دریافت مجوز برگزاری مناسک حج را اعلام کرد.

به گزارش المصری الیوم، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که سه شرط اساسی برای صدور مجوز برگزاری مراسم حج وجود دارد؛ تزریق واکسن‌های ویروس کرونا، مننژیت و آنفولانزای فصلی. 

این وزارتخانه تاکید کرد که تکمیل تزریق واکسن‌های مذکور باید روز قبل از ورود به عربستان صورت بگیرد. 

شهرداری مکه پیش از این، پنج موضع در ورودی‌های شهر مکه مکرمه را برای استقبال از کاروان‌های مهمانان خانه خدا تعیین کرده بود. مسئولان سعودی همچنین از ممنوعیت ورود خودروها به مکه مکرمه خبر داده بودند. 

از سوی دیگر رئیس کمیته امنیتی که مسئول تأمین امنیت موسم حج در عربستان است، یک نشست با فرماندهان نیروهای امنیتی این کشور برگزار کرد. 

در این نشست در خصوص میزان آمادگی نیروهای سعودی برای تأمین امنیت مراسم حج و مهمانان خانه خدا و تسهیل برگزاری این مراسم، رایزنی شد. 

بر اساس این گزارش، مسئولان امنیتی سعودی بر ضرورت تکمیل اقدامات میدانی و افزایش میزان آمادگی این نیروها در کنار اجرای طرح‌های مربوط به خدمات رسانی به مهمانان خانه خدا و تأمین امنیت آنها تاکید کردند. 

پیش از این وزارت حج عربستان اعلام کرده بود که عکس‌برداری و فیلم‌برداری در داخل حرمین مکه و مدینه ممنوع است. وزارت حج و عمره عربستان همچنین تاکید کرده است زائران بدون اجازه این وزارتخانه، امکان تولید یا توزیع مطبوعات را هم ندارند.

  • نویسنده :
  • منبع :