19 دی: «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار آیت‌الله «علیرضا اعرافی»، مدیر حوزه‌های علمیه قم و هیئتی از روحانیون همراه ایشان، به روابط تاریخی عراق و ایران و حوزه‌های علمی نجف اشرف و شهر مقدس قم پرداخت.
به گزارش دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، وی در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، تأکید کرد که همکاری ها و نزدیکی روابط به سود اسلام و پیروان مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان خواهد بود.
همچنین در این دیدار تحولات عراق و تحولات مثبت از جمله انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی بررسی شد.
حکیم با بیان اینکه عراق شاهد ثباتی بی‌سابقه است که در آن هسته‌های تروریسم درهم‌کوبیده شده است، گفت: پیوندهای اجتماعی میان طیف‌های جامعه تقویت شده ضمن اینکه ائتلاف اداره دولت به عنوان ائتلاف حاکم ائتلافی ملی است.
وی در ادامه به نقش فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی دام ظله در زیر و رو کردن معادله در برابر تروریسم اشاره و از نقش و فداکاری حشد الشعبی و دیگر نیروهای امنیتی در آزادسازی خاک عراق از چنگ تروریسم داعشی تقدیر کرد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق در جنگ با تروریسم و حمایت و پشتیبانی و راهنمایی‌اش در این باره تشکر کرد.
حکیم تأکید کرد که انسجام در عرصه‌های گوناگون عراق موجب انسجام پیوندهای ملی شده و عراق نقش مهمی در نزدیک کردن دیدگاه‌های نیروهای منطقه‌ای بر عهده گرفته و این نقش بر وضعیت داخلی عراق هم تأثیرگذار است.
وی همچنین با بیان اهمیت شعایر دینی به عنوان یک منبع مهم مبارزه با افکار انحرافی و وارداتی عنوان کرد که شاهد توسعه عملکرد هیئت‌های حسینی و افزایش تعداد زائران هستیم.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان خواستار تلاش برای رویارویی با پدیده‌های اجتماعی خطرناک مانند مواد مخدر و طلاق و امثال آن ها شد.

  • نویسنده :
  • منبع :