19 دی: وزیر امور خارجه رژیم اسراییل در سفر به کره جنوبی با مقایسه برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی، اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرد.
به گزارش روزنامه اورشلیم پست، الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به کره جنوبی و دیدار با پارک جین، همتای کره‌ای خود در سئول که بنابر بیانیه وزارت امور خارجه رژیم اسراییل با هدف تقویت همکاری‌ها در مواجهه با چالش‌های امنیتی و تعمیق روابط در شرق آسیا انجام شده است، با مطرح کردن اظهاراتی ضدایرانی گفت که «جهان باید با عبرت گرفتن از تجربه تولید تسلیحات اتمی توسط کره شمالی، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.»
کوهن ایران و کره شمالی را در اظهار نظراتش در سفر به کره جنوبی مقایسه کرد.
او گفت که رژیم اسراییل به ایران اجازه نخواهد داد که به کره شمالی دوم تبدیل شود.
به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی با دستاویز قرار دادن ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، در موقعیت‌های مختلفی چه در چارچوب روابط دوجانبه و چه در چارچوب مناسبات بین‌المللی تلاش کرده است افکار جامعه بین‌المللی را با خود همراه کند.
این در حالی است که این رژیم خود به عنوان تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.
افزون بر این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های متعددی که تا کنون درباره اجرای مفاد توافق پادمانی و توافق هسته‌ای ارائه کرده، ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تایید نکرده است.
مقامات ایران نیز تاکید کرده‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و اهداف برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است.
  • نویسنده :
  • منبع :