19 دی: رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به تغییر ساعات کاری کارمندان گفت: ۴۴ ساعت کار تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این است که برای پرکردن مابه التفاوت آن، بعد از ساعت یک بعدازظهر و دستگاه‌هایی که در تهران هستند، به صورت دورکاری باشند.
میثم لطیفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این دورکاری توسط هیات تطبیق مجلس رد شد اما همچنان پیشنهاد ما پابرجا است، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، اکیدا توصیه می شود که به مساله انرژی توجه کرده و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.
لطیفی همچنین درباره تعطیلی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تصویب کلیات آن در مجلس، اضافه کرد: مدت ها پیش لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده بودیم که اخیرا در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است.
وی ادامه داد: طبق این لایحه ساعت کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند و برای شهرستان هایی غیر از تهران که روزهای پنجشنبه تعطیل نبود، ایام کاری پنج روز هفته باشد و روز آخر هفته در دستگاه‌هایی که امکان دارند، تعطیل باشد.
لطیفی با اشاره به اینکه برای این موضوع منع قانونی داریم، یادآورشد: اکنون بحث بر این است که این تعطیلی روز پنجشنبه باشد یا شنبه که در حال کار مطالعاتی هستیم و این جزو اختیارات هیات وزیران است و قانون هم این اجازه را داده است.
وی افزود: در زمان حاضر جمع بندی برای تعطیلی پنجشنبه ها است و برای دستگاه‌هایی که ارتباطات بین‌المللی دارند، روز شنبه تعطیل خواهد بود.
پیش بینی استخدام ۱۲۴ هزار نفر در سال جاری
معاون رئیس جمهور همچنین درباره تعداد استخدام در سال ۱۴۰۲ گفت: پیش بینی ما برای امسال ۱۲۴ هزار نفر است که بیشترین جذب مربوط به آموزش و پرورش با ۵۶ هزار نفر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۵ هزار نفر است. 
وی یادآورشد: هفته قبل آزمون دهم برای پنج هزار نفر در ۱۸ دستگاه اجرایی برگزار شد که با اعلام نتایج توسط جهاد کشاورزی، مراحل استخدامی طی خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :