19 دی: معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در دیده‌بانی و مرزبانی زیستی فوق العاده ضعیف هستیم در حالی که باید به پیشرفته ‌ترین تجهیزات در این زمینه مجهز باشیم.
علی‌محمد لطیفی روز چهارشنبه در نشست ستاد گیاه‌پزشکی استان کرمان و همایش پدافند غیرعامل در خصوص مهاجمان زیستی با تاکید بر اینکه پیشرفته ‌ترین تجهیزات در مرزبانی زیستی باید مد نظر قرار گیرد گفت: انقراض ژنتیکی در دستور کار آمریکا قرار دارد که یکی از بزرگترین مخاطرات در امنیت غذایی محسوب می شود.
وی بر اهمیت زمان و روش در کنترل و مدیریت مهاجمان زیستی تاکید و تصریح کرد: دشمن اجرای ۲ برنامه را دنبال می کرد که اولین مورد برنامه ریزی در بخش کنترل جمعیت بود که ما در این بخش شاگرد اول شدیم.
معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: دومین برنامه دشمن برنامه ناظر به حوزه فناوری، واکسن و آنتی بادی‌های ضد اسپرم با هدف عقیم سازی است.
وی اظهار داشت: برنامه دیگر دشمن با تبلیغ حشره خوری و تغییر ذائقه ما بود که متاسفانه سلبریتی‌ ها هم آن را تبلیغ کردند.
لطیفی با بیان اینکه باید به مجهزترین آزمایشگاه ها در مناطق مرزی مجهز باشیم افزود: قرارگاه عملیاتی مشترک وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی در برابر مهاجمان زیستی باید تشکیل شود.
وی ادامه داد: ما با وجود اینکه در معرض طیف وسیعی از تهدیدهای جنگ ترکیبی قرار داریم اما هنوز به این باور نرسیده ایم که دشمن به صورت لحظه ‌ای برای ما برنامه ‌ریزی می ‌کند.
معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: همچنین ما در حوزه زیست و سلامت به شدت دچار تهدید هستیم و تنوع مراکز زیستی و تحقیقاتی در کشورها دلیلی بر تایید این مشکل است.
وی همچنین با بیان اینکه دشمن تحقیقات زیستی خود را در پایگاه های فرازیستی انجام می‌ دهد افزود: عقیم سازی جمعیت با استفاده از تهدیدهای زیستی از طریق زنبور عسل، گندم و سایر موارد از برنامه ‌های دشمن در جنگ ترکیبی است.
  • نویسنده :
  • منبع :