19 دی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت اعضای کمیسیون متبوعش با تعطیلی ۲ روزه آخر هفته خبر داد و گفت: هنوز درباره اینکه تعطیلی روز پنج‌شنبه و یا شنبه باشد تصمیم‌گیری نشده است.
حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه)، گفت: رسیدگی  به لایحه مذکور در دستورکار اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسه اخیر قرار داشت که اعضا با اکثریت آرا با کلیات این لایحه موافقت کردند.
وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون با کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در طول هفته و 2 روز تعطیلی آخر هفته موافقت کرده‌اند، گفت: درباره اینکه میزان کاهش ساعت کاری کارکنان دولت چه میزان باشد و تعطیلی آخر هفته در روز پنج‌شنبه یا شنبه باشد تصمیم‌گیری نشده است؛ چرا که در لایحه دولت روزهای پنج‌شنبه پیشنهاد شده اما نمایندگان نیز طرحی دارند که در آن تعطیلی شنبه‌ها مطرح شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح نمایندگان، گفت: در این طرح شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها پیشنهاد شده، چرا که با توجه به اینکه بازارهای جهانی در روزهای شنبه ‌و یکشنبه تعطیل است و چون پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها در کشور ما تعطیل است، لذا با این شرایط عملاً 4 روز ارتباطات اقتصادی ما با دنیا دچار مشکل می‌شود.
گودرزی گفت: قرار است درباره میزان کاهش ساعت کاری کارکنان دولت و اینکه روز شنبه یا پنج‌شنبه تعطیل باشد در جلسات هفته آینده کمیسیون اجتماعی تصمیم‌گیری شود.
نماینده درود و ازنا در مجلس در توضیح هدف مجلس و دولت از تعطیلی 2 روزه آخر هفته، گفت: ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم شدن شرایط برای سفرهای کوتاه مدت به منظور رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده‌ها از جمله اهداف تعطیلات 2 روزه آخر هفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :