19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با اشاره به وضعیت جوی کشور در روزهای آینده، در عین حال از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در مورد وضعیت جوی کشور گفت: امروز پنجشنبه(۱۸ خردادماه) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و از بعد از ظهر در بخش هایی از اصفهان، یزد، شمال کرمان، شمال فارس و جنوب شرق سیستان و بلوچستان بارش باران، رعدوبرق در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می شود و این شرایط تا جمعه(۱۹ خردادماه) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی انتظار می رود.
وی ادامه داد: در این روز برای برخی نقاط واقع در اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز غربی نیز رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.
وی گفت: شنبه (۲۰ خردادماه) در نوار شمالی کشور و استانهای قم، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه (۲۱ خردادماه) در شمال غرب ارتفاعات و دامنه های البرز سواحل دریای خزر بخشهایی از مرکز و جنوب شرق کشور بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.
ضیاییان با بیان اینکه دوشنبه (۲۲ خردادماه) نیز در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و بخشهایی از مرکز کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود، گفت: لازم به ذکر است از امروز تا جمعه (۱۸ تا ۱۹ خردادماه) در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود و امروز (۱۸ خردادماه) در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.
وی تاکید کرد: طی دو روز آینده شرق دریای عمان و از شنبه تا دوشنبه (۲۰ تا ۲۲ خردادماه) دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود. همچنین امروز (۱۸ خردادماه) دریای خزر مواج خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز (۱۸ خرداد ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی جمعه ‌(۱۹ خردادماه) قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد با حداقل دمای۱۹ و حداکثر دمای  ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :