19 دی: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مهار آتش سوزی بازار سید ولی پس از ۵۴ ساعت خبر داد.
سید جلال ملکی عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از گذشت ۵۴ ساعت از تلاش بی وقفه آتش نشانان در انبار چسب و حلال های شیمیایی در بازار سید ولی، عملیات مهار آتش نشانان پایان یافت و  آتش نشانان در حال حاضر مشغول عملیات لکه گیری هستند.
وی با بیان اینکه به دلیل حجم چند برابری چسب و مواد پرخطری مانند حلال ها و تینر و همچنین راه‌پله بسیار باریک شاهد دود و حرارت بالا در زیرزمین بودیم، افزود: تخریب‌های مختلف در پاساژ عملیات را با ریسک‌های مختلفی مواجه کرد و در نتیجه تاکتیک‌های عملیاتی آتش نشانان نسبت به اطفا حریق متفاوت بود.
ملکی ادامه داد: با اتخاذ تدابیر مناسب آتش نشانان ۲ ساعت قبل موفق شدند به زیر زمین نفوذ و عملیات اطفا کامل در نقاط دور از دسترس را انجام بدهند.
به گفته وی، اکنون عملیات شعله زنی به پایان رسیده و نیروها در زیرزمین مشغول ادامه ایمن سازی و لکه گیری هستند در آتش سوزی‌های این چنینی که احتمال انفجار وجود دارد حتما در پایان عملیات حتی تا یک روز نیروها در محل مستقر می‌مانند چرا که هر آن ممکن است برگشت شعله داشته باشیم کما اینکه در ۱۵ ساعت گذشته شعله ناگهان اوج می‌گرفت و این خصلت آتش سوزی مایعات نفتی و مواد قابل اشتعال است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه تا به این لحظه به جز یک مصدومی که در روز اول گفته شد مورد خسارت جانی نداشتیم، گفت: البته دو سه بخش از این پاساژ به صورت کامل تخریب شده که باید حتما آوار برداری صورت بگیرد.
گفتنی است؛ حدود ساعت ۹:۳۷ دقیقه صبح سه شنبه یک مورد آتش‌سوزی گسترده در چندین انبار و مغازه در بازار سید ولی اعلام شد.
در این آتش سوزی گسترده ۲۵۰ آتش نشان با ۱۵ ایستگاه در محل فعالیت داشتند. پاساژ انبار چسب که پیش از این هشت بار اخطار ایمنی گرفته بود، به دلیل بی‌احتیاطی کارگران دچار حریق شد که با تلاش ۲۵۰ آتش نشان که از ۱۵ ایستگاه به محل اعزام شده بودند، آتش سوزی مهار شد.

  • نویسنده :
  • منبع :