19 دی: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار از منظر بنیادی با هیچ مشکلی روبرو نیست، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا به شرکت‌ها بستگی دارد و هیچ مانعی برای عرضه شرکت‌ها وجود ندارد.
مجید عشقی امروز (پنجشنبه در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است، در جمع سهامداران با بیان اینکه سال ۹۹ تجربه و درس‌های فراوانی برای سهامداران و سیاست‌گذاران داشت، افزود: درگذشته سهامداران فرآیندهای طولانی را طی می‌کردند و زیرساخت‌ها توسعه چندانی نداشت؛ با تجربیات سال ۹۹ سعی در بهبود زیرساخت‌ها و سامانه‌های معاملات و پس از معاملات داریم.
وی اظهار داشت: مراقبت از نحوه سرمایه‌گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت‌های سازمان بورس است و استراتژی‌های فعلی به هیچ وجه قابل مقابسه با گذشته نیست.
رییس سازمان بورس ادامه داد: اتفاق‌های گذشته برای سیاست‌گذاران تجربه‌هایی را به همراه داشت و اکنون تصمیماتی که در خصوص صنایع مختلف وضع می‌شود با تامل بیشتری اخذ می شود.
عشقی تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی با استفاده از نظرهای کارشناسی، تصمیمات مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تمرکز برای هدایت صحیح نقدینگی در بازار
وی با بیان اینکه امسال تمرکز بر هدایت صحیح نقدینگی انجام می شود، گفت: اگر در سال ۹۹ حتی یک سوم نقدینگی به درستی به تولید هدایت می‌شد، درآمد و سودآوری شرکت‌ها با افزایش چشم‌گیری رو به رو می‌شد اما متاسفانه هدایت به خوبی انجام نشد.
رییس سازمان بورس اظهار داشت: از این رو از تجربیات گذشته در جهت هدایت منابع به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها استفاده و توجه بر این اهم، استفاده می شود.
بازار از منظر بنیادی با هیچ مشکلی روبرو نیست
عشقی با یادآوری اینکه بازار از منظر بنیادی با هیچ مشکلی روبرو نیست، تصریح کرد: بازار مسیر خود را طی می کند، این روزها آمار تولید و فروش یک ماهه و ۲ ماهه شرکت‌ها با عدد رقم‌های بورس کالا مطلوب است.
وی تصریح کرد: کاهش نرخ دلار تاثیر چندانی را بر فروش شرکت‌ها ایجاد نمی کند، امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد، دست اندرکاران سازمان بورس همه تلاش خود را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها می کنند.
مانعی برای عرضه شرکت‌ها وجود ندارد
رییس سازمان بورس به عرضه خودرو در بورس اشاره و اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به شرکت‌ها بستگی دارد و هیچ مانعی برای عرضه شرکت‌ها وجود ندارد.
عشقی ادامه داد: میزان عرضه آنها تحت تاثیر تصمیمات سابق قرار گرفته است، دغدغه ما در حوزه خودرو ضرر نکردن تولیدکنندگان و رعایت صرفه و صلاح سهام‌داران است.
وی همچنین گفت: این صنایع نباید با تصمیمات غیرکارشناسی زمین بخورند، از هیات مدیره این شرکت‌ها و مراجع بالاتر می‌خواهیم که این صنایع را در طولانی مدت سرپا نگه‌ دارند.
رییس سازمان بورس در ادامه پاسخ به پرسش‌های مردمی درباره توقف نمادهای بورسی گفت: برخی نمادها برای مدت طولانی بسته مانده‌اند و بستن نماد راه‌حل صحیحی نیست.
عشقی اظهار داشت: با وجود همکاری‌ نکردن برخی سعی در حل چالش‌ آنها داریم؛چراکه سهامداران خرد نسبت به این موضوع دغدغه‌مند هستند.
وی ادامه داد: از یک ماه گذشته بحث‌های جدی در هیات مدیره در خصوص نماد معاملاتی بانک آینده شروع کرده ایم، علت بسته بودن این نماد مواردی بوده که افشا شده است.
رییس سازمان بورس تاکید کرد: این سازمان نسبت به بسته ماندن نمادها بی‌توجه نیست و حل معضلات شرکت‌ها و بازگشایی تمامی نمادهای بسته در دستور کار قرار دارد.
عشقی تصریح کرد: با تمرکز بر حل چالش‌ شرکت‌ها امید می‌رود که دیگر هیچ نمادی به طور بلند مدت بسته باقی نماند.

  • نویسنده :
  • منبع :