19 دی: ۲ صیاد مفقود شده جزیره ابوموسی که در خلیج‌فارس مفقود شده بودند، توسط رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (ندسا) نجات یافتند.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این صیادان که سه روز در دریا سرگردان بودند توسط رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی آب‌های کشور امارات نجات یافتند.
رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای یافتن این صیادان از سامانه‌های اشراف اطلاعاتی پهباد (پرنده هدایت پذیر از دور/درون) و گشت‌های دریایی استفاده کرده و موفق به یافتن شناور سرگردان در خلیج فارس شدند.
۲ نفر سرنشین این شناور سرگردان به نام های علیرضا مهرانی و حبیب چهرآزاد پس از پیدا شدن ابتدا به جزیره تنب بزرگ منتقل و سپس به جزیره بوموسی و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.
خانواده های صیادان از عملکرد انسان دوستانه و تلاش رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رفع نگرانی‌های خود در پی این حادثه تقدیر و تشکر کردند.
مدتی پیش نیز یکی از ملوانان بندرلنگه که در توفان گرفتار به دریا افتاده بود توسط یک لندینگ کرافت نجات یافته و از امارات به بندرلنگه بازگشت.
  • نویسنده :
  • منبع :