19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح سلامت خانواده هم اکنون در ۵۹ شهر کشور اجرا می شود که تلاش داریم ظرف ماه های آینده شهرهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
بهرام عین اللهی روز جمعه در آیین افتتاح نخستین مرکز فناورانه مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز، اظهار کرد: پس از بررسی و تحلیل نتایج اولیه سلامت خانواده در شهرهای پایلوت، بلافاصله اجرای طرح فوق را در تمام شهرهای کشور دنبال خواهیم کرد.
وی اهتمام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح سلامت خانواده را جدی خواند و با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم از آن اظهار کرد: این وزارتخانه متولی سلامت مردم است و اجرای طرح سلامت خانواده در همین راستا مورد توجه بوده است.
عین اللهی سلامت را به عنوان یکی از اصلی ترین نکات محوری جوامع دانست و یادآور شد: همان گونه که در زمان شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، وقتی سلامت کشور به مخاطره بیفتد تمام کارها و فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی با مشکل روبرو می شود که بر این اساس باید توجه به این بخش به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شود.
وی مداخله گری در بخش سلامت را به عنوان یکی از محورهای اجرای طرح سلامت خانواده برشمرد و ادامه داد: در اجرای این طرح فرد در وضعیت سلامت جسمی و روحی خود دخالت داشته و از سلامت خود اطلاع کافی خواهد داشت که در این صورت درمان و پیشگیری سهل تر قابل ارایه می شود.
عین اللهی با بیان اینکه نظام سلامت کشور تلاش می کند تا افراد را در رابطه با سلامت خود حساس کند، افزود: اجرای طرح سلامت خانواده با تشکیل پرونده سلامت برای هر فرد از جامعه عملیاتی می‌شود تا هر گونه اقدام برای درمان در سطوح تخصصی و فوق تخصصی بدون نظر پزک عمومی میسر نشود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری های نو و پیشرفته در ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، گفت: خود مراقبتی با استفاده از ابزار های پیشرفته به عنوان یکی از سیاست های وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته است و خوشبختانه امروز در شهر تبریز شاهد افتتاح مرکز مبتنی بر فناوری های نو در این خصوص هستیم.
وی با اعلام حمایت از اجرای پروژه های مبتنی بر فناوری های پیشرفته در حوزه بهداشت و درمان، یاداور شد: انتظار می‌رود در فازهای بعدی پروژه کلیه خدمات بدون نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی انجام شود و این اقدامات مورد حمایت وزارت بهداشت خواهد بود.
عین اللهی با اشاره به اینکه در این طرح ایجاد پرونده سلامت با استفاده از ابزارهای جدید و الکترونیکی و بدون نیاز به پزشک و مراقب بهداشت انجام می شود، گفت: کلیه اطلاعات به صورت سیستمی در پرونده الکترونیک فرد ثبت شده و بازخورد های لازم از طریق سیستم به فرد داده می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :