19 دی: دفتر رسانه‌ای نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در بیانیه‌ای هرگونه تماس از سوی مقامات لیبی درخصوص "هانیبال قذافی" پسر معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک"، دفتر نجیب المیقاتی در این باره گفت که پرونده قذافی از سوی دستگاه قضایی ویژه وی درحال انجام است.
در این بیانیه آمده است که هرگونه تغییر در این پرونده به وسیله اقدامات قضایی مناسب پیگیری می شود.
میقاتی همچنین بر تمایل لبنان بر توسعه بهترین روابط با ملت لیبی تأکید کرده است.
این بیانیه اعلام کرد که خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان واتس‌آپ مبنی بر این که "عبدالحمید الدبیبه" رئیس دولت وحدت ملی لیبی با میقاتی درخصوص هانیبال قذافی تماس گرفته صحیح نیست.
هانیبال قذافی از سال ۲۰۱۵ به دلیل دست داشتن در ناپدید شدن امام موسی صدر، رهبر جنبش أمل و رهبر معنوی، سیاسی و فرهنگی شیعیان در سال ۱۹۷۸، در لبنان زندانی است که البته هرگز کامل در این مورد تحقیق نشد.
از سوی دیگر، هفته پیش بود که دفتر وکلای مدافع هانیبال قذافی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هانیبال تمامی نتایج و مسؤولیت‌ها را برعهده کسانی می‌گذارد که در حق او ظلم کرده‌اند.
صدر و همراهانش به دعوت معمر قذافی به طرابلس آمدند و از آن زمان به بعد مفقود شدند و محل آنها نیز مشخص نیست. جامعه شیعیان لبنان قذافی را متهم به ربودن صدر کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :