19 دی: دادستان ایلام با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئله آتش سوزی ۲ بقعه متبرکه در استان را به طور جد پیگیری می کند، گفت: چند مظنون در ارتباط با این حوادث شناسایی و دستگیر شده اند.
به گزارش روابط عمومی دادستانی ایلام، دادستانی مرکز استان در خصوص هتک حرمت به بقاع متبرکه سید یوسف(ع) و سید حبیب(ع) اطلاعیه ای صادر کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم شهید پرور و غیور استان ایلام می رساند، پیرو اطلاع واصل شده مبنی بر هتک حرمت بقاع متبرک سید یوسف(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان دهلران و سید حبیب(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان آبدانان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دادستان شهرستان های آبدانان و دهلران و ضابطین خاص و عام قضایی دستورات و تاکیدات لازم جهت شناسایی عامل یا عاملین این عمل جنایتکارانه را صادر کرده است.
عبدالوهاب بخشنده با تاکید بر این که تحقیقات به صورت جدی برای شناسایی عامل یا عاملین این واقعه تلخ آغاز شده است، اظهار کرد: در این خصوص چند نفر مظنون شناسایی شده و پیگیری و رصد آنان در حال انجام است.
دادستان عمومی و انقلاب ایلام خاطرنشان کرد: شکی نیست این عمل وقیحانه و این توهین آشکار به باورهای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بی پاسخ نخواهد ماند و نقشه شوم دشمنان این آب و خاک در کم رنگ کردن باورهای دینی و مذهبی نقش بر آب می شود.
وی گفت: بی تردید توهین و بی حرمتی به مقدسات و باورهای دینی مردم جرمی آشکار و نابخشودنی است و دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا عاملین این اقدام ننگین شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند.
گفتنی است؛ بر اساس اعلام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان در پی هتک حرمت به کلام وحی و به آتش کشیدن بقاع متبرکه امامزادگان سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) تجمع اعتراض آمیزی با حضور مردم مومن و خداجوی آبدانان ساعت ۱۰ امروز(شنبه) در مسجد جامع آبدانان برگزار می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :